שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

לחץ אמריקאי על נתניהו: ביידן דרש להעביר כסף לעבאס

בניגוד להחלטת הקבינט הישראלי ביידן דרש מנתניהו לשחרר את כספי הרש"פ. השיחה תוארה כ"קשה" והסתיימה באיום מרומז של ביידן.

08:24 ,29/12/23
לעמ
קרדיט: לעמ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הבוקר (שישי) פרסם ברק רביד באתר וואלה על שיחה קשה ומתוחה שהתנהלה בין נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לבין ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. על פי הדיווח, במהלך השיחה דרש ביידן בתוקף מנתניהו למצוא פתרון להעברת כספי המסים המגיעים לרשות הפלסטינית, בניגוד להחלטה שקיבל לאחרונה הקבינט המדיני-ביטחוני הישראלי שבראשו עומד נתניהו.

הקבינט החליט שישראל לא תעביר את כספי המסים לרשות הפלסטינית בעקבות המלחמה בעזה. בתגובה, הרשות הפלסטינית סירבה לקבל כלל את כספי המסים מידי ישראל. נראה שהחלטה זו עוררה כעס רב בוושינגטון, שרואה בה צעד המסכל את יציבות הרשות ואת סיכויי השלום.

על פי דיווחים מהשיחה, ביידן אמר במפורש לנתניהו כי הוא מצפה ממנו "למצוא פתרון" לסוגיית העברת כספי המסים לרש"פ, על אף התנגדות הקואליציה שלו. הוא ציין כי על נתניהו "להתמודד עם הקיצונים בקואליציה", כפי שהוא מתמודד עם לחצים פוליטיים מצד חברי הקונגרס הדמוקרטי בארה"ב.

לאחר כמה דקות של דיון סוער לכאורה, סיים ביידן את השיחה באופן חד צדדי תוך שהוא אומר "השיחה הזו הסתיימה", צעד יוצא דופן המרמז על משבר מתגבש ביחסים בין המדינות. דובר הבית הלבן מיהר להכחיש זאת וטען כי השיחה הייתה חיובית, אך ברור שמדובר במחלוקת עמוקה שעלולה להוביל למשבר דיפלומטי ממשי בין ירושלים לוושינגטון.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

תגובה אחת
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. david david הגיב:

    לא זכור לי שבבחירות לממשלת ישראל היה פתק של ביידן בקלפי

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו