שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

חוק יסוד: השפיטה- עילת הסבירות, אושר באופן סופי במליאת הכנסת

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את החוק לצמצום אילת הסבירות | מפגיני שמאל מתפרעים בכביש בגין בירושלים המשטרה בכוחות מתוגברים

17:21 ,24/07/23
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק-יסוד: השפיטה (תיקון מס' 4) צמצום עילת הסבירות. לאחר שנדחו כל ההסתייגויות, בקריאה השלישית תמכו בהצעה 64 חברי כנסת ללא מתנגדים לאחר שחברי האופוזיציה יצאו מהמליאה לפני ההצבעה.

לפי הנוסח שאושר לסעיף 15 לחוק יסוד: השפיטה- "אחרי סעיף קטן (ד) יבוא: "(ד1) על אף האמור בחוק-יסוד זה, מי שבידו סמכות שפיטה על פי דין, לרבות בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, לא ידון בעניין סבירות ההחלטה של הממשלה, של ראש הממשלה או של שר אחר ולא ייתן צו בעניין כאמור; בסעיף זה: "החלטה" כל החלטה לרבות בענייני מינויים או החלטה להימנע מהפעלת כל סמכות". מהנוסח נמחקו המילים: "וכן של נבחר ציבור אחר כפי שייקבע בחוק"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר "בשורה לישראל. בשורה לישראל השניה ובשורה לישראל הראשונה. מדינת ישראל תהיה מהיום קצת יותר דמוקרטית. החוק שהעברנו היום הוא חשוב לדמוקרטיה, אבל זה רק ההתחלה. בשביל מדינת ישראל יהודית יותר ודמוקרטית יותר אנחנו חייבים להעביר את שאר חלקי הרפורמה, בראשם שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ושינוי סמכויות היועמ"שים. מברך את חברי שר המשפטים יריב לוין שנאבק לכל אורך הדרך."

ח"כ גדעון סער אמר "ביודעין ובעיניים פקוחות לרווחה העבירה היום הממשלה חוק הפוגע פגיעה אנושה באינטרס הלאומי ומתעלם מרחשי לב רוב הציבור שהביע את זעקתו באופן חסר תקדים. חברי ואני מחויבים להמשך המאבק על דמותה ועתידה של המדינה. מי שצהלו היום במליאת הכנסת אחרי ההצבעה – ייענשו על ידי העם בישראל בקלפי."

יאיר לפיד אמר "לא הם יחליטו מתי מסתיים המאבק שלנו, אנחנו נחליט. לא הקיצוניים יקבעו באופן חד צדדי איך נראה העתיד של הילדים שלנו. הם שלנו, ואנחנו נחליט. לא הם יקבעו באופן חד צדדי איך תיראה מדינת ישראל, זו החלטה שנעשה ביחד – בממשלה הבאה. בממשלת הרוב הישראלי, שתשאיר בחוץ את המיעוט הקיצוני."

מובילי כוח קפלן מסרו "מדינת ישראל עוברת לתקופה השחורה מהקמתה, ממשלת חורבן הבית הכריזה מלחמה נגד אזרחיה, נגד הדמוקרטיה ונגד מגילת העצמאות. נמשיך במאבק עיקש שרק יילך ויחריף ובסופו ישראל תשוב להיות דמוקרטיה.

כל ישראלי וישראלית שיצאו להלחם על הבית הם גיבורים וגיבורות. אתם מצילי הבית, נושאי לפיד המדינה היהודית והדמוקרטית. בזכות התנועה הדמוקרטית חסרת התקדים ישראל תישאר דמוקרטיה, מדינת ישראל שייכת לעם ישראל ולא למשטר מלוכני. כעת נדרש מכולנו להגביר הילוך, להאבק כמו שלא נאבקנו עד כה. להגן על שומרי הסף ועל שלטון החוק – בגופנו. מדינת ישראל תהא מושתתה על ערכי השוויון והחופש, אנו נדאג לכך"

זמן קצר לאחר שהחוק עבר החלו מאות מוחים בתהלוכה לא חוקית תוך חסימת צירים לכיוון כביש בגין בירושלים. בדקות אלו הם התפרצו לכביש תוך סיכון שלהם ושל משתמשי הדרך, וחסמו לתנועה את כביש בגין באזור מחלף קרית משה. כוחות משטרה בדרכם למקום לפיזור מפרי הסדר ופתיחת הציר לתנועה.

בתוך כך, במתחם המחאה בסמוך לכנסת החלו המוחים לנסות ולפרוץ את החסימה המשטרתית לכיוון הכנסת אולם נהדפים כעת לאחור בכוח ע״י השוטרים שלא מאפשרים את פריצת המחסומים במקום."

יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי אמרה "ככה נראה נצחון שהוא הפסד. הפסד מהדהד. נתניהו יודע שעכשיו הוא מצורע בעיני כל העולם המערבי, מצורע בעיני לא רק המפגינות והמפגינים אלא גם בעיני רבים מאלה שהצביעו לו.נתניהו ושותפיו הפסידו היום. ייקח עוד קצת זמן עד שהם ייפלו, אבל זאת תחילת הנפילה שלהם. זה יהיה מאבק לא קצר, ואנחנו צריכות וצריכים הרבה אויר ונחישות ואמונה בעצמנו ובאמת שלנו, ואנחנו ננצח"

קרדיט: משטרת ישראל

קרדיט: משטרת ישראל

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו