יום שישי, 17/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

חוק גיוס כתירוץ

חוק גיוס כתירוץ

22:52 ,06/03/24
אישי
קרדיט: אישי
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הציבור החרדי נמצא בכותרות, ולא רק בגלל האמוציות שהוציא בבחירות המוניציפליות שבסופו של דבר הסתיימו כשכל מפלגה יצאה וחצי תאוותה בידה, אלא הציבור החרדי נמצא על גריל הגיוס, הסאגה שמלווה אותנו שנים רבות ממאנת לעזוב אותנו בשקט, מעבר להיותו נושא רגיש וכאוב בחברה הישראלית, חוק הגיוס טומן בחובו רווח פוליטי, ובמלחמה הקשה שעדיין מלווה אותנו מדובר ברווח פוליטי יקר ערך הגורם לתחרות בין הפוליטיקאים מי יסית יותר נגד הציבור החרדי ויצליח לשתות יותר מנדטים בחוק המדומיין שהוא יציע.
גלנט, שכבר מאז הרפורמה גופו נמצא אמנם בליכוד אבל ראשו נמצא עמוק עם גנץ או לחילופין במפלגת ביטחוניסטים מתוסכלת שתקום, הוא כינס מסיבת עיתונאים ודאג להגיד בצורה ברורה שהגיע הזמן לשאת בנטל ושצריך להעביר חוק גיוס שיהיה מוסכם על כלל ראשי הקואליציה, כולל עם מפלגתו של חברו גנץ.
מי שהאזין לדברים הבין שהקול קול גלנט והידיים ידי גנץ, גלנט אומנם דיבר בקולו אך מי שבוחש ודוחף אותו זה גנץ שזיהה מבחינתו הזדמנות נדירה וחד פעמית לצאת מממשלת החירום אם וכאשר לא יגיעו להסכמה עם המפלגות החרדיות על החוק השנוי במחלוקת כולל על המתווה שגנץ בעצמו הציע, ולהפיק מכך רווח פוליטי יקר ערך.
גם נסיעתו לארה"ב ללא אישור מנתניהו בשביל להיפגש עם בכירים בממשל ביידן,  שהבכירה שבהם היא סגנית הנשיא, היא עוד סימן שממשלת החירום גוססת וזקוקה לבלון חמצן בדחיפות.
ואם חשבנו שאיוט החדש יקפוץ ויציל אותה בשעת חירום, הגיע סאגת גיוס החרדים שגרמה לאיוט הישן להוציא מהבוידעם את חוק שירות חובה לכולם ללא מתווה כזה או אחר ובא לאיוט גואל, איוט שנהנה מסקרים מחמיאים מתחילת המלחמה כשעודנו בחוץ, לא ממהר להיכנס פנימה, יהיה התפקיד אשר יהיה, הוא מריח את פירוק הממשלה והליכה לבחירות, ומחמם מנועים להזרים אליו עוד קולות של הסתה בנושא הרגיש שמלווה אותנו.
לפיד שנמצא בנסיגה ולא מהיום, זיהה שסאגת הגיוס יכולה להחזיר לו חלק מהבייס המאוכזב שברח לגנץ, אבל לא מבין שגם לבייס שהחליט להישאר איתו מתחיל להימאס מ'מנהיג' שאומר משהו ביום וחוזר בו בלילה וחוזר חלילה.
ההצעה החלומית שגנץ העביר לדרעי מדברת על חוק גיוס בהסכמה, פלוס חוק פיזור הכנסת בהסכמה לקראת סוף השנה האזרחית, בהתחייבות שגנץ נשאר עד הסוף, דרעי שהבין שהוא הולך לתת לגנץ על מגש של כסף גם את ראשות הממשלה הבאה וגם לקינוח את הסדרת חוק הגיוס מעתה ועד עולם, ודחה במיידי את ההצעה, דרעי העביר מסר שניתן להגיע לחוק מוסכם בלי לפרק את הממשלה, בניגוד לפעמים קודמות שבהן פספסו הזדמנות להשיג חוק בהסכמה, היום הוא יודע שיהיה קשה להשיג הסכמה רחבה, אבל הוא וחבריו יעשו הכל כדי להגיע להבנות ולדאוג שהחוק שיוצג יעבור לכולם בגרון, מהיועמשי"ת וסער, עובר דרך לפיד ואיווט ועד לצמד גנץ וגלנט, למרות שמהלך שכזה לא יגשים את משאלת ליבם שהיא הפלת נתניהו.
צריך לומר ביושר, גלנט שיודע שסאגת הגיוס כבר הפילה שתי ממשלות לנתניהו, מבין שבהחלטתו כשר הביטחון לכרוך את גנץ בהסכמה על החוק, הוא מסנדל בכך את החרדים ואת נתניהו, ויכול לגרום להפלה שלישית של ממשלה בראשות נתניהו, ובא לגלנט גואל, נתניהו מצידו יעשה הכל כדי לא לתת לצמד גנץ וגלנט את התענוג.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

10 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ניסן הגיב:

    כל הכבוד לרב יצחק יוסף על דבריו אתמול

    1. דברים חדים וברורים
      הרעיון הוא פשוט שבכפייה לא מצליחים להשיג את התוצאה !!

  2. חני הגיב:

    לדעתי הפעם חוק הגיוס לא יעשה לנו החרדים שקט בכלל

    1. זה בהחלט הולך להיות קשה יותר מבעבר
      ועלול להוביל לבחירות שרק יידחו את התפוח אדמה הלוהט הזה בכמה חודשים

  3. יאיר הגיב:

    יש לך סקירות מעניינות כל הכבוד

  4. מאיר הגיב:

    ועל זה נאמר אלא ברכב ואלא בסוסים, לא יעזור להם כלום עם ישראל ותורת ישראל תנצח !!! לא יעבור שום חוק

  5. Your sis הגיב:

    פרשנות יפה כיום תמיד ❤️

  6. מעיין הגיב:

    עם כל הכבוד לציבור החרדי (ויש כבוד) אין סיבה שחרדים יוכלו לכהן בכנסת, לכהן במועצות הערים או בראשות הערים ולהשתלב בעוד תפקידים ציבוריים וכאלה שלא ציבוריים ובד בבד יצליחו להמשיך לנהל אורח חיים חרדי (תפילות מנהגים וכו׳) ולא יוכלו לשרת בצבא ההגנה *לישראל*. אפשר לשרת בצבא ולהמשיך ולתרום מעצמך למדינה היהודים ולהמשיך לנהל אורח חיים חרדי. מי שמפחד ״לחטוא״ כי הוא חייל בצבא שיעשה חושבים עם עצמו מדוע הוא מפחד מכך. לא ייתכן שקבוצה מסויימת באוכ מפחדת מדפיקה בדלת (בינהם גם חרדים/ דתיים לאומיים ועוד רבים וטובים) וקב אחרת ממשיכה בשלה כאילו אין קשר בינהם לבין המקום בו הם חיים.
    נ.ב לא תזיק דוגמה לילדהם וסביבתם לתרומה ואלטרואיזם.
    גם אני בגיל 18 רציתי ללכת ללמוד (מקצוע מציל חיים) אך לא יכולתי כי מחובתי להתגייס לצה״ל ולתרום את חלקי המועט למדינה היפה שלנו. סיימתי שנתיים ויצאתי לדרך ולא קרה לי כלום חוץ מזה שאספתי חוויות וערכים.

    1. שירה חן הגיב:

      אמת ויציב!

כתבות נוספות של רועי ויזאן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו