יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

ועדת הכנסת אישרה את העלאת השתתפות המדינה בשכר דירה לח"כים

ועדת הכנסת אישרה את המלצות הוועדה הציבורית, בדבר העלאת ההשתתפות בשכר דירה לח"כים | ההצעה עברה ללא מתנגדים

15:19 ,28/02/23
דוברות הכנסת
קרדיט: דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ועדת הכנסת, בראשות ח"כ אופיר כץ, אישרה היום את המלצות הוועדה הציבורית בדבר העלאת השתתפות בשכר דירה לחברי הכנסת הגרים הרחק מירושלים.

החלטת שכר חברי הכנסת (הענקות ותשלומים) קובעת את זכאותם של חברי הכנסת בעלי מקום מגורים קבוע שאינו בסביבות ירושלים, להשתתפות בהוצאות שכר דירה בירושלים, לצורך מילוי תפקידם.

סכום ההשתתפות עומד כיום על 3,616 והוא צמוד למדד המחירים לצרכן מדי 1 בינואר. סכום זה נקבע לאחרונה בשנת 2008 (אז עמד על סך של 2,800 שקלים.

"ההצמדה השנתית אינה מדביקה את העלייה במחירי השכירות", נכתב בנוסח ההמלצה שהובאה לאישור ועדת הכנסת". ועל כן המליצה הוועדה הציבורית כי "לאור העלייה במחירי השכירות, מוצע לעדכן את סכום ההשתתפות של הכנסת לסכום של 4,600 שקלים, זאת החל ביום ".

6 חברי כנסת הצביעו בעד ההמלצה שעברה ללא מתנגדים.
 
קודם לכן אישרה ועדת הכנסת כי הוועדה המיוחדת לתיקון חוק יסוד הממשלה תדון בהצעת חוק יסוד: הממשלה (תיקון ביקורת שיפוטית לעניין כשירות במינוי).

ההצעה עברה ברוב של 8 חברי כנסת בעד ו- 6 חברים שהתנגדו.

 כמו כן, אושר פה אחד כי הצעת חוק ההוצאה לפועל (ביטול האפשרות לצוות על עיכוב יציאה מהארץ בגין חוב כספי נמוך), של חברי הכנסת אחמד טיבי וישראל אייכלר, תידון בוועדה העבודה והרווחה.

בהמשך דחתה הוועדה את שתי ההשגות שהגישה האופוזיציה בדבר ההצעה לתיקון תקנון הכנסת ולפיה המועד לבחירת נציגי הכנסת בוועדות לבחירה או מינוי של נושאי משרה שיפוטית ידחה בשלושה חודשים .

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו