יום שלישי, 10/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

השגריר ארדן: שתיקת העולם מעודדת את איראן לתקוף את ישראל

השגריר גלעד ארדן נפרד מתפקידו באו"ם באירוע מרגש בניו יורק. הוא הזהיר ששתיקת העולם מול איומי איראן דומה לשתיקה המבישה בזמן הנאצים.

08:05 ,07/08/24
ללא
קרדיט: ללא
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

השגריר ארדן באירוע מיוחד לרגל סיום כהונתו באו"ם: "איראן מפרשת את שתיקת העולם והאו"ם כמתן ״אור ירוק" לתקוף את ישראל, וזה בדיוק כמו השתיקה המבישה של העולם, כשהנאצים החליטו בועידת ואנזה על רצח העם היהודי"

משלחת ישראל לאו"ם קיימה יחד עם פדרציית ניו יורק אירוע לציון תום כהונתו של השגריר גלעד ארדן. האירוע, שנערך בהשתתפות מאות מוזמנים, כלל שגרירים רבים, ראשי ארגונים יהודיים, ראש עיריית ניו יורק אריק אדמס, חבר הקונגרס ריצ'י טורס ורבים נוספים.

בנאומו התייחס השגריר ארדן לאיום מאיראן ואמר: "איראן וגרורותיה מאיימות לתקוף את ישראל מכל כיוון. אנו לא נרתע ואלו שמנסים לפגוע בנו, ישלמו מחיר כבד וידנו הארוכה תגיע לכל מקום. אפילו היום כשאיראן מאיימת בגלוי 'להעניש' את ישראל, האו"ם שותק. איראן מפרשת את שתיקת העולם והאו"ם כמתן ״אור ירוק" לתקוף את ישראל, וזה בדיוק כמו שתיקתו המבישה של העולם כשהנאצים החליטו בוועידת ואנזה על רצח העם היהודי."

״פעלתי באו"ם בכל דרך אפשרית כדי לחשוף את זוועות טבח והשתמשתי בכל אמצעי ודרך כדי לזעזע, כדי לזעוק וכדי להעלות את המודעות לפשעי החמאס. כשאתה מייצג את המדינה היהודית היחידה מול גוש של 56 מדינות מוסלמיות שפועלות יחד ומפעילות לחץ פוליטי, אין לך ברירה אלא להשתמש בכל דרך אפשרית כדי להסב תשומת לב לאמת."

חבר הקונגרס ריצ'י טורס אמר לשגריר ארדן: ״גלעד היית לוחם למען בני עמך בשעה הכי קשה. אני מצדיע יחד עם כולם למורשת שאתה מותיר כאן. השמעת קול ברור וחזק למען העם היהודי במוסד כמו האו"ם שהאנטישמיות טבועה בו."

ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, הוסיף בנאומו: "אני מודה לך על ההשראה שהענקת לי בכל פעם שנפגשנו, בכל פעם שעמדנו אחד לצד השני ובכל פעם שנאבקנו יחד."

השגריר ארדן שיתף את הקהל בשיחתו הראשונה עם מזכ"ל האו"ם: "עם כניסתי לתפקיד ישראל הגיעה לאחד ההישגים המרשימים שלה: ״הסכמי אברהם״. במהלך אותם ימים קיימתי שיחת נימוסין והיכרות עם מזכ״ל האו״ם לציון תחילת כהונתי. זו הייתה שיחתנו הראשונה והיה מצופה שתהיה חיובית ולבבית. לתומי חשבתי שמזכ״ל האו״ם יברך את ישראל על ההישג המשמעותי הזה ועל חתירתינו לשלום. אולם נדהמתי כשכל מה שהיה למזכ״ל לומר לי הוא, שהוא מקווה שההסכם לא יבוא על חשבון הפלסטינים."

השגריר ארדן התייחס לשימוש בתמונות ועזרים במהלך נאומיו באו״ם: "עשיתי כל שיכולתי במטרה להעלות את המודעות לזוועות ה-7 באוקטובר, לחטופים ולנרצחים ולאלימות המינית כלפי נשים ישראליות. לשם כך פעלתי בכל דרך אפשרית ותוך שימוש בכל אמצעי."

לסיכום נאומו, השגריר ארדן תיאר את הישגיה של ישראל באו"ם במהלך כהונתו: "היה לי העונג לראות את ישראל נכנסת לתכנית האמריקנית לפטור מויזה – פרוייקט שהתנעתי במהלך כהונתי כשגריר בושינגטון; הבאנו משלחות רבות של שגרירי או"ם לישראל וראינו כיצד הם מבינים טוב יותר את האתגרים איתם אנו מתמודדים; הובלתי שורה של אירועים שחשפו את היזמות, החדשנות והיצירתיות הישראלית; בנוסף העברתי החלטה חשובה בעצרת הכללית נגד הכחשת שואה – ההחלטה הישראלית השניה שעברה אי פעם בעצרת הכללית; ובנוסף נבחרתי לכהן כסגן העצרת הכללית לאכזבתם של חלק מהמדינות באו״ם."

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו