יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

הפתעה בקואליציה: הצעת חוק הרבנים יורדת מסדר היום

בהפתעה מוחלטת, יו"ר הקואליציה אופיר כץ הודיע כי הצעת חוק הרבנים תורד מסדר היום לאחר שיחות עם ראשי הסיעות. זאת למרות הלחץ של ש"ס לקדם את החוק

09:19 ,19/03/24
לעמ
קרדיט: לעמ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

לאחר שיחות עם ראשי סיעות הקואליציה ויו"ר ש"ס הרב אריה דרעי, יו"ר הקואליציה אופיר כץ הודיע באופן מפתיע כי "הוחלט כי בעת הזו לא נכון לקדם חקיקה שנויה במחלוקת. על כן, הצעת חוק הרבנים תרד מסדר היום." כץ הוסיף כי "בימים אלו החובה עלינו היא לשאוף לאחדות בעם כמה שניתן."

ההחלטה הבלתי צפויה באה כמכה לבכירי ש"ס ומשרד הדתות, שדחפו בכל הכוח להעברת הצעת החוק שהייתה אמורה לאפשר מינוי של עשרות רבנים חדשים ברחבי הארץ. הצעת החוק נדחתה בעבר בשל המלחמה, אך במשרד הדתות עבדו עליה מרגע כניסתם לתפקיד במטרה לקדמה.

חבר הכנסת שמחה רוטמן מהקואליציה אמר בתגובה: "מאז תחילת המלחמה בועדת החוקה העברנו בהסכמות ובפשרות עשרות רבות של חוקים בנושאים רבים ומגוונים. אני מקווה ובטוח שגם על הנושאים בהם איננו מסכימים נדע לנהל את המחלוקות בצורה עניינית שתכבד את העם, את הכנסת ואת מדינת ישראל."

ההחלטה של כץ להוריד את חוק הרבנים מסדר היום מהווה נסיגה בלתי צפויה ותובעת מחיר פוליטי כבד משותפיו לקואליציה מש"ס. בשלב זה לא ברור מה הביא לשינוי הגישה הפתאומי של ראש הקואליציה, שנחשב קרוב לדרעי ולש"ס. המהלך נתפס כניצחון לגורמים שמתנגדים להרחבת סמכויות הרבנות ומעורר חששות בקרב בכירי ש"ס שזכויותיהם הפוליטיות נרמסות.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו