שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

הלם בעליון: הנשיאה ביטלה את טקס הפרישה בגלל לוין

נשיאת בית המשפט העליון חיות ביטלה את טקס פרישתה בגלל סירוב שר המשפטים לוין לכנס ועדה למינוי מחליף

10:14 ,02/10/23
דוברות הכנסת
קרדיט: דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

עימות התפתח בימים האחרונים בין נשיאת בית המשפט העליון היוצאת אסתר חיות לבין שר המשפטים יריב לוין, סביב מינוי הנשיא הבא של בית המשפט.

חיות, שפרשה לגמלאות החודש לאחר 6 שנים כנשיאת בית המשפט העליון, ביטלה אמש את טקס הפרישה המסורתי אצל נשיא המדינה. זאת, בעקבות סירובו של לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים שתמנה נשיא חדש לעליון.

בנוסף, הנהלת בתי המשפט ביקשה מלוין שלא לנאום בטקסי הפרישה של חיות ושל השופטת ברון בסוף החודש, בנימוק שיש נגדו עתירה פתוחה.

מהנהלת בתי המשפט נמסר: "בשל תיקים תלויים ועומדים הוחלט כי בטקסי הפרישה לא ישאו דברים גורמי חוץ אלא הנשיאה והשופטים בלבד. טקס ההשבעה בבית הנשיא, המתקיים בדרך כלל לאחר הטקס בבית המשפט העליון, לא יתקיים היות שלא מושבע נשיא".

מדובר בעימות חריף ובלתי רגיל בין הרשות השופטת לבין הרשות המבצעת. לוין נאשם על ידי מערכת המשפט בהתערבות פסולה במינוי שופטים ופגיעה בעצמאותה. ייתכן שהעימות ימשיך ואף יחריף בימים הקרובים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו