שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

הכנסת אישרה ברוב גדול את ההצעה לשינוי הוועדה למינוי שופטים

כשארבעה חברי כנסת מהליכוד התנגדו למתווה המקל, הכנסת אישרה ברוב גדול את הצעה לשינוי הוועדה למינוי שופטים | הליכוד "מבטל את המצב הלא-דמוקרטי"

21:28 ,20/03/23
דוברות הכנסת
קרדיט: דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הכנסת אישרה ברוב גדול את ההצעה לשינוי הוועדה למינוי שופטים, כשארבעה חברי כנסת מהליכוד הצביעו נגד המתווה המקל.

מהציונות הדתית נמסר "סיעת הציונות הדתית תומכת בהצעת השר לוין וח״כ רוטמן לתיקון הרכב הוועדה לבחירת השופטים. התיקון יוביל לשינוי אמיתי בצורה אחראית ויביא לגיוון של שופטי בית משפט העליון כך שיהיה ייצוג של כל חלקי הציבור הישראלי. מדובר צעד חשוב לתחילת תהליך תיקון מערכת המשפט בישראל.
מה שהבטחנו לבוחרים אנו מקיימים".

עוד כתבו "הסיעה קוראת להידברות ושיח על החלקים הנוספים ברפורמה שיובאו לדיון בכנסת לאחר הפגרה.
חברי הסיעה חיזקו את ידיו של חבר הכנסת רוטמן  והודו לו עבודתו המסורה למען מדינת ישראל וחיזוק הדמוקרטיה."

מסיעת הליכוד נמסר "סיעת הליכוד הצביעה כעת בעד החוק שמחזיר את האיזון בוועדה לבחירת שופטים ומבטל את המצב הלא-דמוקרטי שבו השופטים ממנים את עצמם.

שיטה זו שבה נציגי הציבור בוחרים שופטים נהוגה כמעט בכל הדמוקרטיות בעולם. הטענה שביטול המנגנון שבו השופטים ממנים את עצמם זה ׳קץ הדמוקרטיה׳ – משוללת יסוד. החוק לא מאפשר השתלטות של הקואליציה או האופוזיציה על בית המשפט, אלא מבטיח שיהיה גיוון בהרכב השופטים."

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, אמר בתגובה "משלת יריב לוין ממשיכה לשקר לציבור הישראלי. אם השינוי בוועדה למינוי שופטים יעבור זו השתלטות עוינת ומסוכנת של פוליטיקאים חסרי מצפון על מערכת המשפט. זה לא יביא לגיוון מערכת המשפט, היא פשוט תהפוך לסניף של מרכז הליכוד.

"אין בשום מקום בעולם מנגנון שאפילו מזכיר את ההצעה המחפירה הזו. במו ידיהם הם מובילים את ישראל למשבר חוקתי נורא שיהרוס את הכלכלה, יפגע בבטחון, ירסק את יחסינו עם העולם ויקרע את עם ישראל לגזרים".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו