יום שני, 01/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

דרמה פוליטית: 'חוק הרבנים' יורד מסדר היום של הכנסת

ראש הממשלה נתניהו הסיר את 'חוק הרבנים' מסדר היום של הכנסת בשל משבר בקואליציה והתנגדויות. ההחלטה באה לאחר דיון שנערך עם ראשי הרשויות

09:10 ,19/06/24
לעמ
קרדיט: לעמ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הלילה שבין שלישי לרביעי היה דרמטי בזירה הפוליטית הישראלית, כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להסיר את 'חוק הרבנים' מסדר היום של ועדת החוקה ושל מליאת הכנסת. ההחלטה מגיעה בעקבות משבר שיצר החוק בתוך הקואליציה והקושי בהשגת רוב בשל התנגדות חלק מחברי הליכוד.

החוק, שנתמך באופן נמרץ על ידי מפלגת ש"ס, עורר ביקורת ציבורית רחבה. למרות ההתעקשות להעבירו, הקושי בהשגת רוב הוביל להחלטתו של נתניהו להסירו מהדיון. עדיין לא ברור כיצד הגיב יו"ר ש"ס, אריה דרעי, להחלטה זו.

בהודעת הקואליציה נמסר: "בהמשך להתייעצויות שקיימו הערב ראש הממשלה ויו״ר הקואליציה, ראש הממשלה החליט להסיר את הצעת חוק רבני ערים מסדר היום של ועדת החוקה ושל מליאת הכנסת".

במהלך הלילה התקיימה שיחת טלפון קשה בין יו"ר ש"ס אריה דרעי לראש הממשלה נתניהו. דרעי האשים את נתניהו בכך שאיבד שליטה על הקואליציה. ההחלטה להסיר את החוק מסדר היום של הכנסת באה לאחר שראש הממשלה זימן אתמול בערב את ראשי הרשויות לדיון בניסיון להגיע לפשרה על החוק.

ביום שלישי, החלטה זו הגיעה לאחר שהקואליציה הודיעה על הכוונה להביא את החוק להצבעה בוועדת החוקה ולסיים את הכנת ההצעה לקריאה ראשונה במליאה. כדי להבטיח את אישור החוק, הודיע יו"ר הקואליציה אופיר כץ לחברי הליכוד משה סעדה וטלי גוטליב על הדחתם מהוועדה לאחר שאיימו להתנגד לחוק בניגוד לרצונם. חברי הכנסת הודחו לצמיתות והוחלפו בכץ עצמו ובצגו מלקה.

'חוק הרבנים' מציע לחייב רשויות מקומיות או אזוריות למנות רב קבוע ולא לאפשר מצב שבו אין רב מכהן, כפי שנעשה היום בתל אביב. החוק נועד להסדיר את מינוי הרבנים בערים וביישובים, ולמנוע מצבים בהם רשויות מקומיות נמנעות ממינוי רבנים.

במהלך הלילה האשימה מפלגת עוצמה יהודית את ראש הממשלה נתניהו ואת יו"ר ש"ס אריה דרעי בדיל פוליטי עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס על מנת להביא רוב בוועדת חוקה לקראת ההצבעה על החוק. "עוצמה יהודית לא תיתן יד לדיל פוליטי בין נתניהו ודרעי לחבר ועדת חוקה מנסור עבאס שהסכים להימנע בהצבעה על חוק הרבנים של ש"ס. מקווים שגם בליכוד לא יתנו יד לדיל כזה", נמסר מטעם המפלגה.

בתגובה לתלונות, מסרה תנועת ש״ס: "מדובר בשקר מוחלט. ש״ס לא עשתה שום הסכם עם אף מפלגה ערבית או כל מפלגה מסיעות האופוזיציה לתמיכה בחוק הרבנים, ומצפה להעביר את החוק בתמיכת 64 אצבעות הקואליציה בלבד".

ההחלטה של ראש הממשלה בנימין נתניהו להסיר את 'חוק הרבנים' מסדר היום של הכנסת מדגישה את המורכבות והרגישות הפוליטית בנושא. ההסרה באה לאחר לחץ כבד והתנגדויות פנימיות בקואליציה, ומשקפת את הצורך במציאת פתרונות מוסכמים שיענו על צורכי כל הצדדים המעורבים. האם יצליחו להגיע לפשרה שתשביע את רצונם של כל הצדדים? הזמן יגיד.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו