יום שלישי, 17/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

ברק על המאבק בממשלה: 'אם יפטרו את היועמ"ש, הלך עלינו'

אהוד ברק חשף תוכנית להפלת הממשלה הכוללת השבתת המשק והפגנות מול הכנסת, לצד אזהרה מפיטורי היועמ"ש.

21:34 ,09/09/24
צילום מסך
קרדיט: צילום מסך
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, השתתף במפגש סגור עם כ-200 מבכירי המשק הישראלי, בו חשף את תוכנית הפעולה שלו להפלת הממשלה הנוכחית. בתיעוד שהופץ בטוויטר על ידי הצייצנית מיכל אגמון, נחשפו דבריו של ברק, שפרסו אסטרטגיה כוללת לשינוי פוליטי מהותי במדינה.

במפגש, הציג ברק את חזונו להפעלת לחץ אזרחי וכלכלי בלתי מתפשר על ממשלת ישראל. לדבריו, יש לאגד כ-3,000 בעלי עסקים מרכזיים, אשר "שולטים בנעשה בישראל", ולכפות באמצעותם השבתה רחבת היקף שתביא לפיטורי הממשלה. ברק הצהיר כי הוא מכיר אישית חצי מבעלי העסקים שצריך לשלב במאבק, בעוד עם החצי השני הוא מקיים קשרים דרך חברים משותפים.

השלב המרכזי בתוכניתו של ברק כולל הפגנות מאורגנות מול הכנסת. "צריך שהמדינה תושבת עד שהממשלה תיאלץ לפרוש וללכת לבחירות", אמר ברק. הדברים הללו מייצגים קריאה ברורה של ברק לשימוש בכוח הכלכלי העצום של גורמים בשוק הישראלי כדי להשפיע על המערכת הפוליטית. התוכנית כוללת שימוש במשק כדי לשתק את המדינה במטרה להפיל את השלטון.

במהלך המפגש, התייחס ברק גם לפעילותה של היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה. ברק ציין כי בהרב מיארה "מתנהגת מצוין", אך הזהיר מפני האפשרות שהממשלה תפטר אותה מתפקידה. לדבריו, אם הממשלה תצליח במהלך כזה, "הלך עלינו". נראה כי ברק מזהיר מאובדן העצמאות של המערכת המשפטית במקרה של פיטורי היועצת המשפטית לממשלה, מה שעלול להביא לדעתו להידרדרות חמורה במצב הפוליטי והמשפטי בישראל.

התוכנית שהוצגה על ידי ברק מעלה את המאבק הפוליטי לרמה חדשה של קונפליקט, כשהקריאה להשבתת המשק ולהפגנות היא לא רק קריאה להבעת דעה אלא גם אמצעי כלכלי ברור להפלת הממשלה. גיוס 3,000 בעלי עסקים מרכזיים שמאוגדים יחדיו למטרה זו יכול להוות מכה כלכלית חמורה למדינה.

ברק, שכבר בעבר הביע ביקורת על הממשלה הנוכחית, מעלה הפעם את הטונים ומנסה ליזום מאבק חוצה מגזרים, שמטרתו לשנות את יחסי הכוחות הפוליטיים במדינה. במקביל, הוא מתריע על החשש מכך שהממשלה תמשיך בניסיונותיה לשנות את מבנה השלטון והמשפט, כשהתוצאה עלולה להיות אובדן האיזונים והבלמים שהמדינה נשענת עליהם.

המפגש והדברים שנחשפו מעלים שאלות חשובות על ההשפעה של בעלי העסקים המרכזיים במשק ועל השימוש שלהם בכוח הכלכלי במאבקים פוליטיים. במקביל, התוכנית של ברק מציבה את האפשרות לשינוי דרמטי בזירה הפוליטית, על רקע המחלוקות העמוקות שקיימות בחברה הישראלית.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו