יום שני, 01/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

בסקר חדש: רוב הציבור בעד הקדמת הבחירות

סקר חדש בכאן רשת ב מצביע על רוב בציבור שתומך בהקדמת הבחירות. המחנה הממלכתי מובילה עם 29 מנדטים, הליכוד מתחזקת ל-22 מנדטים

10:19 ,23/05/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

סקר חדש שפורסם היום (חמישי) בתוכנית "רינה ועקיבא" עם רינה מצליח ועקיבא נוביק בכאן רשת ב, מצביע על רוב בציבור שתומך בהקדמת הבחירות. הסקר, שנערך על ידי מכון קנטאר בראשות דודי חסיד, מציג תמונת מנדטים עדכנית אילו הבחירות היו מתקיימות היום.

לפי הסקר, "המחנה הממלכתי" בראשות בני גנץ הוא המפלגה הגדולה ביותר עם 29 מנדטים, בעוד הליכוד בראשות בנימין נתניהו מקבלת 22 מנדטים ומציגה התחזקות קלה לעומת הסקרים הקודמים. יש עתיד בראשות יאיר לפיד זוכה ל-16 מנדטים.

מפלגות נוספות שמקבלות ייצוג משמעותי בכנסת הן ישראל ביתנו וש"ס, כל אחת עם 10 מנדטים. עוצמה יהודית, בראשות איתמר בן גביר, זוכה ל-9 מנדטים. יהדות התורה מקבלת 7 מנדטים, בעוד חד"ש-תע"ל זוכה ל-5 מנדטים. מרצ, הציונות הדתית ורע"ם מקבלות כל אחת 4 מנדטים.

לפי הסקר, מפלגות שלא עברו את אחוז החסימה כוללות את בל"ד עם , תקווה חדשה עם 2.5% והעבודה עם 1.5%.

בנוסף לשאלת תמיכת הציבור במפלגות השונות, הסקר גם בדק את עמדת הציבור לגבי הקדמת הבחירות. לפי התוצאות, 70% מהנשאלים ענו כי יש להקדים את הבחירות, דבר המצביע על חוסר שביעות רצון רחב מהמצב הפוליטי הנוכחי.

התוצאות מעידות על מגמות מעניינות במפה הפוליטית. המחנה הממלכתי ממשיך להוביל עם 29 מנדטים, מה שמצביע על תמיכה רחבה בראשותו של בני גנץ. הליכוד מציג התחזקות קלה, אך נותר מאחור עם 22 מנדטים. יש עתיד שומרת על יציבות עם 16 מנדטים, מה שמעמיד את יאיר לפיד בעמדת כוח משמעותית.

מפלגות הימין כמו עוצמה יהודית והציונות הדתית מקבלות יחד 13 מנדטים, מה שמעיד על המשך התמיכה בבוחרים הימניים. יהדות התורה וש"ס שומרות על מעמדן כמפלגות המייצגות את הציבור החרדי עם 17 מנדטים במצטבר.

מעניין לציין את המפלגות שלא עברו את אחוז החסימה. בל"ד, תקווה חדשה והעבודה, שמציגות תמיכה נמוכה במיוחד, נותרות מחוץ לכנסת אם הבחירות היו מתקיימות היום. במיוחד העבודה, מפלגה עם היסטוריה ארוכה ומשמעותית בפוליטיקה הישראלית, זוכה לתמיכה נמוכה של 1.5% בלבד.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו