יום שני, 01/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

בנט תוקף את הממשלה: "המדינה לא מנוהלת, ישראל יתומה"

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט יוצא בביקורת חריפה נגד ממשלת נתניהו על רקע המצב בצפון, וקורא "לחשב מסלול מחדש ולהפוך את הקערה"

08:21 ,04/06/24
לעמ
קרדיט: לעמ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

על רקע ההסלמה המתמשכת בצפון והתמונות הקשות המגיעות מהאזור, ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט יוצא בביקורת פומבית חריפה כלפי הממשלה הנוכחית בראשות בנימין נתניהו. בדברים שפרסם, טוען בנט כי "המדינה לא מנוהלת" וכי "ישראל יתומה ממנהיגות" בעיצומו של משבר ביטחוני חמור.

"יש ימים קשים, אבל תחושה שיש בעל בית, גם בימים קשים, היא לא מותרות. היא צורך קיומי", כתב בנט בהתייחסו למצב. לדבריו, "חייבים להציל את הצפון. הגליל עולה בלהבות. האש מתפשטת".

בנט התייחס גם לירי הרקטות האינטנסיבי לעבר יישובי הצפון מצד ארגון חיזבאללה בלבנון, באומרו כי הארגון "יורה מטחים כבדים לנהריה, קצרין, מטולה, קרית שמונה ואל עבר כל ישובי הגבול".

"מקומות שהיו פורחים ויפים הפכו לעיי חורבות", הוסיף ראש הממשלה לשעבר, "חלק מהתושבים שפונו כבר מתכננים את חייהם במקום אחר". בנט הדגיש כי מדובר ב"ארוע אסטרטגי חמור" שאסור "לנרמל אותו בשום אופן".

בנט הזהיר כי המסר העובר מהמצב בצפון הוא "מסוכן לעתידנו" וכי ההשלכות עלולות להיות חמורות לא רק בצפון, אלא גם במרכז הארץ ובדרום.

הדרישה של ראש הממשלה לשעבר מהממשלה הנוכחית היא ברורה: "על ממשלת ישראל והאחראים על ביטחונה לחשב מסלול מחדש ולהפוך את הקערה", אמר, והוסיף כי "בידינו הדבר". בנט פנה באופן ישיר לראש הממשלה בנימין נתניהו וקבע: "ראש הממשלה חייב להתחיל לנהל, ועכשיו".

הדברים הנוקבים של בנט באים על רקע ההסלמה המתמשכת בזירת הצפון בימים האחרונים. התקיפות האוויריות של צה"ל בלבנון בתגובה לירי הרקטות של חיזבאללה הובילו לשריפות ענק שהשחיתו שטחים נרחבים ופגעו ביישובים ובתשתיות. במקביל, תושבי הצפון נדרשים להסתגר במקלטים חדשות לבקרים עקב ההסלמה.

האש הבלתי נשלטת בצפון הארץ שהובילה לנזקים כבדים ופגעה קשות בשגרת החיים באזור, הפכה לסמל של משבר השליטה והניהול אליו מתייחס בנט בדבריו.

הביקורת הפומבית של ראש הממשלה לשעבר ושותפו הפוליטי של נתניהו עד לא מכבר, משקפת מתח הולך וגובר ביחסים בין השניים על רקע המשבר הביטחוני. החלטתו של בנט לצאת כנגד הממשלה בנושא כה רגיש מעידה על חומרת המצב בעיניו, ועל שחיקת אמונו ביכולת ההתמודדות של הקבינט הנוכחי.

הדברים מגיעים בתקופה מאתגרת ורגישה במיוחד מבחינה ביטחונית ופוליטית, ומעמידים בפני נתניהו ושותפיו אתגר משמעותי בהתמודדות עם מבקריהם בזירה הפנים-ישראלית, במקביל לצורך להשיב את הרגיעה לצפון ולבלום את ההידרדרות.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו