יום שני, 01/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

בן גביר על פרישת גנץ ואייזנקוט: "דורש להיות בקבינט"

השר איתמר בן גביר דורש להצטרף לקבינט המלחמה בעקבות פרישת גנץ ואייזנקוט, קורא להפסיק להדיר שרים ולהוביל מדיניות ביטחונית אמיצה.

22:40 ,09/06/24
דוברות השר
קרדיט: דוברות השר
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, פנה הערב (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו במכתב דרמטי בו הוא דורש להצטרף לקבינט המלחמה. זאת, על רקע פרישתם של השרים בני גנץ וגדי אייזנקוט מהממשלה. במכתבו מציין בן גביר את נחיצות המהלך של אחדות השורות עם פרוץ המלחמה, במסגרתו צורפה מפלגת המחנה הממלכתי לקואליציה. לדבריו, "צעד זה נעשה בתמיכתנו המלאה מתוך ממלכתיות ואחריות לאומית."

עם זאת, בן גביר אינו חוסך בביקורת כלפי מהלך ההצטרפות, וטוען כי לצעד הממלכתי של אחדות נוסף גם צעד מכוער, שבו נדרשה הקמת קבינט קטן תוך החרמת מפלגות בקואליציה ושרים בכירים, כולל הוא עצמו. בן גביר מסביר כי למרות המחלוקות האידאולוגיות הקשות עם תפיסותיהן של גנץ ואייזנקוט, שהן מסוכנות בעיניו, הוא והשותפים במפלגתו בלגו על כך מתוך אחריות לאומית.

לדבריו, הקבינט הקטן, שעד כה נקרא "קבינט הקונספציה", הוביל את ישראל עד כה, תוך הדרה ומידור של שרים בכירים בממשלה. "לא עוד," מכריז בן גביר. "כעת, עם פרישתם של שרי הקונספציה, אין עוד תירוץ להחרמת והדרת שותפים ושרים בכירים, ודאי שותפים שהזהירו בזמן אמת מהקונספציה והתפיסה שהיום כולם מבינים שהייתה שגויה."

בן גביר דורש במפורש להצטרף לקבינט המלחמה, ומסביר כי כשר בממשלה, יו"ר מפלגה ושותף בכיר בקואליציה, הוא רואה בכך חלק מהאחריות הלאומית והזכות להיות שותף בקביעת המדיניות הביטחונית של ישראל בצוק העיתים הנוכחי. "הגיע זמן קבלת החלטות אמיצות והכרעה," חותם בן גביר את מכתבו.

המהלך הנוכחי של בן גביר מהווה קריאה לפעולה ולשינוי במבנה הקבינט הביטחוני, תוך חיזוק אחדות השורות ושותפות בקבלת ההחלטות. הדרישה של בן גביר מצטרפת לגל ביקורת הולך וגובר כלפי מהלכי הממשלה והקבינט הקטן, שנתפסו בעיניו ובעיני רבים אחרים ככשלונות.

המצב הנוכחי בממשלה, והפרישה של גנץ ואייזנקוט, יוצרים הזדמנות לבחינה מחדש של מבנה הקבינט ואופן קבלת ההחלטות בו. בן גביר מבקש לנצל את ההזדמנות הזו להרחבת הקבינט ולשילוב של יותר קולות ודעות בשולחן קבלת ההחלטות.

לא ברור אם ראש הממשלה נתניהו ייענה לדרישת בן גביר, אך דבר אחד בטוח: הדרישה של בן גביר להצטרף לקבינט המלחמה מציבה אותו במרכז הבמה הפוליטית, ומבליטה את נחישותו להשפיע ולהוביל בעת המשבר.

ללא

קרדיט: ללא

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו