שבת, 28/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

ביקורת פוליטית חריפה על מגעים להפסקת אש עם חיזבאללה

דיווחים על מגעים להפסקת אש זמנית בין ישראל לחיזבאללה עוררו תגובות נחרצות מהצד הימני של המפה הפוליטית, עם התנגדות חזקה של חברי כנסת ושרים

09:30 ,26/09/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

דיווחים על מגעים להפסקת אש זמנית ל-21 יום בין ישראל לחיזבאללה עוררו סערה פוליטית בתוך ישראל. חברים בכירים בקואליציה, כמו גם שרים וחברי ועדת החוץ והביטחון, מתבטאים בחריפות נגד כל מהלך של הפסקת אש ללא השגת תנאים משמעותיים מצד חיזבאללה.

במוקד הביקורת עומד החשש כי הפסקת האש תאפשר לארגון הטרור להתאושש, להתארגן מחדש ולהיערך לסבבי לחימה נוספים, במקום להנחיל לו מכה ניצחת.

עם הדיווחים על המגעים בין הצדדים להפסקת אש, סיעת "עוצמה יהודית" החליטה להתכנס לישיבה דחופה במטרה לדון במצב ולהביע את עמדתה הברורה נגד כל הפסקת אש זמנית. במפלגה קיימת עמדה עקבית נגד הפסקות אש שלא מסיימות את הלחימה לגמרי, מחשש שהן יובילו להמשך ההתשה הביטחונית ולהגברת הסיכון לאזרחים בצפון הארץ.

חבר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ זאב אלקין (הליכוד), התבטא בצורה חריפה נגד המהלך. לדבריו, הפסקת אש זמנית תעניק לחיזבאללה את האפשרות להתאושש מהמכות הקשות שהונחתו עליו בימים האחרונים, ותאפשר לו להתארגן מחדש ללחימה עתידית. אלקין ציין כי עמדת ישראל בלבנון צריכה להיות חד משמעית: יש להמשיך בלחימה עד להשגת הפסקת אש קבועה, הכוללת את הרחקת חיזבאללה מעבר לנהר הליטני, ובלי שום חיבור ללחימה בעזה.

אלקין הוסיף כי במקום להפסיק את האש, ישראל צריכה לנצל את חולשת חיזבאללה הנוכחית ולהגביר את הלחץ הצבאי בלבנון. "בהססנות לא נוכל להכריע את ארגוני הטרור," אמר אלקין, "ולא נוכל להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם בביטחון." הוא הביע ספקות באשר לתועלת האפשרית בהפסקת אש זמנית, כשהיא אינה מספקת מענה ארוך טווח לבעיית הטרור שמאיים על ישראל מצפון.

גם שר התרבות והספורט, מיקי זוהר (הליכוד), התבטא כנגד הפסקת אש ללא תמורה ממשית מצד חיזבאללה. לדברי זוהר, מדובר בשגיאה חמורה שעלולה לסכן את הישגי הביטחון שהשיגה ישראל בימים האחרונים. "אני מאוד מקווה שהדיווחים אינם נכונים," אמר זוהר, "אנחנו חייבים להמשיך בכל הכוח עד להכרעה ברורה בצפון." זוהר הצטרף לקריאות נוספות מקרב חברי הקואליציה לדרוש הישגים משמעותיים לפני הפסקת האש, ולוודא כי ישראל לא תסיים את המבצע הצבאי מבלי להשיג יתרונות אסטרטגיים ברורים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו