יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

אמסלם נגד המפלגות החרדיות: לא יהיו מינויי דיינים ללא הליכוד

השר דודי אמסלם איים בישיבת הממשלה לעצור את מינויי הדיינים אם הליכוד לא יקבל חלק בהסכם. אמסלם טוען שהליכוד חייב להיות חלק מההסכמים

08:27 ,22/07/24
דוברות הכנסת
קרדיט: דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בישיבת הממשלה שנערכה אמש (ראשון), התבטא השר דודי אמסלם בזעם על התנהלות הוועדה למינוי דיינים, ואיים כי יטרפד את מינויי הדיינים אם מפלגתו, הליכוד, לא תקבל חלק מההסכם. אמסלם, שמשמש גם כחבר בוועדה למינוי דיינים, הבהיר כי לא יהיו מינויי דיינים כל עוד הליכוד אינו חלק מהדיל שנעשה בין המפלגות החרדיות לבין הציונות הדתית.

לדברי אמסלם, "נגמרו הימים שיש חלוקה בין ש"ס, יהדות התורה והמפד"ל, יש גם הליכוד! וכל עוד הליכוד לא בתוך הדיל – לא יהיו מינויי דיינים". אמירה זו מדגישה את תחושת התסכול בליכוד מהסכמים שנעשים ללא שיתוף המפלגה.

גורמים פוליטיים טוענים כי אמסלם זועם על כך שהליכוד לא מקבל כלום בדיל של המפלגות החרדיות מול הציונות הדתית. הוועדה למינוי דיינים, שמורכבת מנציגים ממפלגות שונות, נועדה להבטיח ייצוג הולם לכל הקבוצות הפוליטיות, אך אמסלם חש כי הליכוד מודר מהתהליך.

המינוי של דיינים הוא סוגיה רגישה בממשלה הנוכחית, שכן הוא נוגע לנושאים של צדק דתי ושיפוטי. המפלגות החרדיות והציונות הדתית מבקשות לקדם מועמדים מטעמן, אולם הליכוד, המפלגה הגדולה בקואליציה, דורשת גם היא חלק בתהליך קבלת ההחלטות.

אמסלם, שהיה בעבר יו"ר הכנסת ומילא תפקידים בכירים נוספים בממשלה, אינו מוכן להשלים עם המצב הקיים. לדבריו, הליכוד חייב להיות חלק מההסכמות והדיונים על מינויי הדיינים, ולא יאפשר למפלגות אחרות לקחת שליטה על הנושא.

המשבר הזה עשוי להחריף את המתחים בתוך הקואליציה. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שידוע בכישוריו הפוליטיים והניסיון לנהל קואליציות מורכבות, יצטרך להתמודד עם דרישת אמסלם ולנסות למצוא פיתרון שיהיה מקובל על כל הצדדים.

המפלגות החרדיות, ששואפות לשמר את ההשפעה שלהן בתחום זה, יצטרכו למצוא דרך לשתף פעולה עם הליכוד ולהגיע להסכמות. אחרת, 

אמסלם עצמו הדגיש כי הוא פועל במסגרת החוק וימשיך להיאבק למען זכויות מפלגתו. "אני כאן כדי לדאוג שהליכוד יקבל את החלק הראוי לו בכל הסכם", אמר. "אנחנו חלק מהממשלה ואנחנו דורשים ייצוג הולם בכל נושא ונושא".

 

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו