יום שישי, 17/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » ספורט

נתניהו על ארדואן: "מבצע רצח עם וכולא עיתונאים"

ראש הממשלה נתניהו יצא בתגובה חריפה לביקורת שהשמיע נשיא טורקיה ארדואן על ישראל, ואמר שהוא אחרון שיכול להטיף לה מוסר לאור הדיכוי שהוא מבצע.

20:59 ,27/12/23
לע
קרדיט: לע"מ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו יצא היום בתגובה נוקבת ותקיפה כלפי נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, שהשמיע אמש ביקורת קשה על מדיניותה של ישראל ברצועת עזה בעקבות מבצע "חרבות ברזל".

נתניהו אמר כי "ארדואן, שמבצע רצח עם בכורדים, שמחזיק שיא עולמי בכליאת עיתונאים שמתנגדים לשלטונו, הוא אחרון שיכול להטיף לנו מוסר".

ראש הממשלה הישראלי הוסיף וטען בתוקף כי "צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם שנלחם ומחסל את ארגון הטרור המתועב והאכזרי ביותר בעולם, חמאס ודאעש, שביצע פשעים חמורים נגד האנושות".

עוד ציין נתניהו כי ארדואן, בניגוד לטענותיו, משבח באופן קבוע את חמאס ואף מארח באיסטנבול את בכירי הארגון הטרוריסטי מעזה.

נתניהו ביקש להדגיש כי אין מקום לשום ביקורת מוסרית כלפי ישראל מצד מנהיג טורקי שמדכא בכוח רב ובאלימות קשה הפגנות אופוזיציה וכולא עיתונאים המבקרים אותו, בעוד ישראל נאבקת כנגד טרור אכזרי הפוגע בחפים מפשע.

נתניהו סיים את דבריו באומרו שישראל תמשיך לנקוט בכל האמצעים הדרושים על מנת להגן על עצמה ועל אזרחיה מפני איומים, גם אם הדבר מקומם מנהיגים בעולם המבקרים אותה.

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, גינה אף הוא את דבריו של ארדואן, וכינה אותם "ביזוי זיכרון השואה ועיוות המציאות". "מי שביצע מעשה טבח נוראי הוא חמאס. הסרת האיום של ארגון הטרור מאזרחי ישראל היא כורח קיומי ומעשה מוסרי מאין כמוהו", מסר. נשיא המדינה יצחק הרצוג גינה גם הוא: "בהיסטוריה האנושית לא היה אירוע כשואה הנוראה. דבריו של ארדואן פוגעים עמוקות בנפשו של כל יהודי באשר הוא ובזכרם של מיליוני היהודים שנספו בשואה. אין מאבק צודק מהמלחמה בארגון הטרור חמאס, שרצח יהודים באכזריות וברבריות, כמו גם מוסלמים ובני לאומים ודתות שונות".

כזכור,בתחילת הלחימה התבטא ארדואן נגד ישראל ואמר "אי אפשר להצדיק את המעשים האלה. אלו פשעי מלחמה, צריך להעמיד את האחראים בפני בית דין בינלאומי". הוא קרא להקים מדינה פלסטינית בגבולות 1967, שבירתה מזרח ירושלים.

ב-15 בנובמבר טען ארדואן כי "ישראל מבצעת רצח עם בעזה, נפעל בזירה הבינלאומית כדי למנוע את זה" וקבע כי היא "מדינת טרור". עוד טען הנשיא הטורקי כי חמאס היא "מפלגה שזכתה בבחירות בפלסטין" – על אף שכאלה לא נערכו ברצועת עזה מאז 2006, ולמעשה ארגון הטרור השתלט על הרצועה ב-2007 אחרי קרבות עם הפתח.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו