יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » משפחה

כיצד על נשים לבקש תמיכה בצורה מפורשת ונכונה ולקבלה ?

כיצד לגרום לבן הזוג להיענות לבקשתכן ?

15:59 ,23/08/22
קרדיט: אתר חינמי
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

עמיחי לוי יור' " זוגיות" מכון לאבחון וטיפול זוגי/רגשי

נשים סבורות בטעות שהם לא צריכות לבקש תמיכה במפורש מהבעל והן מצפות ממנו שהוא ירגיש לבד את מה שחסר להם כמו שהם מרגישות לבד את מה שחסר לו ומעניקות לבעל את התמיכה החסרה לו מבלי צורך שהוא יבקש אותה כי מבחינתם אם הבעל אוהב אותה הוא צריך להרגיש לבד את חסרונה ולמלאות אותה מבלי שהיא תבקש ממנו

ולכן היא עשויה לא לבקש מהבעל במכוון על מנת להעמידו במבחן את מידת אהבתו כלפיה . הוא יעבור את המבחן במידה שינחש מהם צרכיה ויציע לה את תמיכתו מבלי צורך שהיא תבקשו !

גישה מעין זאת אינה עובדת אצל הגברים היות ואצל הגברים הגישה היא שאם אתה מעוניין בתמיכה עליך פשוט לבקשה , עניין זה מבלבל מאוד , מכיון שאם את תבקשי דבר מה מהגבר בדרך הלא נכונה , הוא עלול לאבד ענין בקשר שלכם , ואם לא תבקשי בכלל את עלולה לקבל ממנו מעט או לא כלום .

בשלביה הראשונים של מערכת היחסים אם האשה איננה מקבלת את התמיכה המצופה , היא מניחה , שהוא חדל להעניק מכיון שלא נותר לו מה להעניק . היא ממשיכה אפה להעניק בסבלנות ובאהבה מתוך תקווה , שבמוקדם או במאוחר הוא ידביק את הקצה ואף ישיג אותה . הוא מצידו מניח שהוא מעניק די והותר , שהרי היא ממשיכה להעניק לו בלי להתלונן . הוא אינו מעלה על דעתו , שהיא מצפה ממנו , שהוא ישיב לה כגמולה . הוא סבור ,שאילו הייתה זקוקה ליותר או אילו רצתה לקבל יותר , היא הייתה מפסיקה להעניק לו . ברם מאחר שהיא אשה , לא זו בלבד שהיא רוצה לקבל יותר , אלא אף מצפה שהוא יציע את תמיכתו מבלי שהיא תבקשו . ואילו הוא – מצפה שהיא תתחיל לבקש את תמיכתו , כאשר היא זקוקה לה . ואם אינה מבקשת , הוא מניח , שהוא נותן לה במידה המשביעה את רצונה .

ייתכן , שלבסוף היא תבקש את תמיכתו , אולם עד אז היא מעניקה כל כך הרבה ועקב כך היא צוברת תרעו ת רבה , עד כי בקשתה עלולה להשמע כתביעה . יש נשים הנסוגלות להתרעם על גבר , רק משום שהוא הביאן לידי כך שהן נאלצות לבקש את תמיכתו . הרגשתה היא – אם עליי לבקש ממנו זה לא נחשב .

הגברים אינם מגיבים יפה על תביעות ועל תרעומת . אפילו אם יש לגבר נכונות להעניק תמיכה , התרעומת והתובענות שלה יגרמו לכך שהוא יסרב לה .לתביעות ותרעומת יש תוצאה אחת – איבוד עניין מוחלט. סיכוייה של האשה לזכות בתמיכת הגבר פוחתים בצורה ניכרת , ואף יפחית בצורה ניכרת את מה שהיה רגיל להעניק לה עד היום .

שלב א' הצעד הראשון בלימוד קבלת דברים נוספים במערכת היחסים

הוא להתאמן בבקשת דברים שאת כבר מקבלת ממנו

. בקשי ממנו רק דברים שהוא נוהג לעשות , בנימת קול בלתי תובענית ,

והעריכי אותו ותחמיאי לו לאחר שהוא עשה את בקשתך .

5 עצות להנעת הגבר

עיתוי מתאים – הישמרי מלבקש ממנו דבר מה אשר ברור לך חד משמעית שהוא מתכוון לעשותו בתוך דקות ספורות . למשל, אם הוא אמור לרוקן את פח האשפה, אל תגידי לו , אתה מוכן לזרוק את האשפה ? , הוא ירגיש שאת היא האומרת לו מה לעשות . דבר נוסף – אם הוא שקוע רובו ככולו בעניין מסוים , אל תצפי ממנו שיגיב בו ברגע לבקשתך . 2. גישה לא תובענית – בקשה איננה תביעה , אם גישתך תהיה ממורמרת ותובענית , אפילו תנוסח במילים היפות ביותר , הוא ירגיש חוסר הערכה כלפי הדברים שהוא נוהג לעשות למענך , וקרוב לוודאי שישיב את פנייך ריקם
3.קיצור נמרץ – הימנעי מהשמעה ארוכה של סיבות לכך שהוא חייב לעזור לך . צאי מתוך הנחה , שאין צורך שתפעילי עליו אמצעי שכנוע . ככל שתאריכי בהסברים , כך תגבר סרבנותו . היות וזה יגרום לו להרגיש שאין לך אמון בו שירצה לתמוך בך , והוא ירגיש מתומרן ולא חופשי להציע לך בעצמו את תמיכתו .

דיבור ישיר ולעניין – נשים סבורות , לעיתים קרובות , שהן מביעות בקשה, בשעה שהן כלל אינן עושות זאת . אשה הזקוקה לתמיכה עלולה להציג את הבעיה , אך לא לבקש באופן ישיר את תמיכתו של הגבר . היא מצפה , שהוא יבין את הרמז ויציע לה את תמיכתו : בקשה עקיפה רומזת לתוכן הבקשה , אך אינה מבטאת אותה באופן ישיר . בקשות עקיפות מעין אלה גורמות לגבר להרגיש , שהיא מתייחסת אליו כאל דבר המובן מאליו , ושאין היא מעריכה אותו . ועלול הגבר לפתח התנגדות מוחלטת להעניק תמיכה לאשה וייתכן אפילו , שהוא עצמו לא ידע את הסיבות להתנגדותו .
כגון בקשה נכונה – אתה מוכן לרוקן את הפח. בקשה לא נכונה – אי אפשר כבר להכניס סיכה לפח האשפה. הדברים שהבעל שומע מהבקשה הלא נכונה של האשה – עוד לא רוקנת את הפח ,אתה לא צריך להמתין עד שהוא מתמלא עד כדי כך .

בחירה נכונה של המילים – אחת הטעויות היותר שכיחות , שעושות נשים , כאשר הם מבקשות דבר מה היא השימוש שלהם בפועל יכול ,תוכל ,ולא בפועל מוכן.השאלה אתה יכול לרוקן את פח האשפה ? איננה אלא שאלה שמטרתה לאסוף מידע ותו לא . פירושה – האם הוא מסוגל וכו' . אתה מוכן לרוקן את פח האשפה ? לעומת זאת , היא בקשה .כשהאשה אומרת לבעל אתה יכול וכו' אז הבעל גם כשאומר שהוא יכול זה לא אומר מבחינתו שהוא הבטיח לה לעשות את זה. היא נשמעת לו בקורתית כאילו שכבר הוא אכזב אותה .הוא מרגיש שהיא מצמידה אותו אל הקיר ואין לו ברירה . שהוא חייב להגיד כן אחרת היא תכעס .גורם לו לא לענות לשאלה. גורם לו להיות עסוק בכאילו בסביבתה כדי שלא תשאל אותו שוב שאלות שמתחילות באתה יכול .מרגיש נשלט . כשהאשה שואלת את הבעל ופותחת במילים אתה מוכן וכו' זה גורם לבעל , להרגיש מוכנות לעזור ולזכור לעשות את זה . מרגיש הזדמנות להיות הבעל הטוב ולהעינות לבקשתה .שמחה להשתתף ולעזור לה .שיש לי ברירה לסרב וגורם לי להענות לה .שאני אקבל על כך ממנה נקודת זכות ושהיא מעריכה אותי מה שיגרום לי להענות לבקשתה .
השלב השני למדי והתאמני לבקש לקבל יותר מהרגיל אפילו כאשר ידוע לך שהוא יסרב .

לפני שתנסי לבקש מגבר שיעניק יותר מהרגיל,תוודאי שאת מזכה אותו בהערכה מספקת על הדברים שהוא כבר עושה או נותן .על ידי כך שתמשיכי לבקש את תמיכתו , מבלי שתצפי שיעשה יותר מן הרגיל , הוא יחוש לא רק שהוא מקבל הערכה אלא גם שאת מקבלת אותו ותמיכתו רצויה .הוא יחוש נאהב בנוכחותך ושהוא לא חייב להשתנות על מנת לזכות באהבתך .הוא ירגיש חופשי להיענות או שלא להיענות לבקשה.עלייך לזכור,שנכונותם של הגברים להיענות לבקשות גדולה הרבה יותר,כאשר יש להם החופש,שלא להיענות להם .

יש חשיבות רבה לכך שנשים תלמדנה גם הן,כיצד לבקש וגם כיצד לקבל בצורה חיובית תשובה שלילית .הנשים חשות,בדרך כלל באופן אינסטינקטיבי את תגובות בן הזוג שלהן,עוד לפני שהן מבקשות ממנו דבר מה .אם יש להן תחושה מוקדמת שהוא יסרב ,הן אפילו לא תטרחנה לבקש,ובנוסף לכך הן תרגשנה דחויות .הוא,כמובן,לא יהיה לו מושג מן המתרחש.כל זה הרי מתרחש בראשה .בשלב הבקשה השני ,התאמנה ,אפוא לבקש בכל אותם מצבים ,שבהם הייתן רוצות לבקש,אך אינכן מבקשות ,מפני שאתן חשות את ההתנגדות שלו .ובכן,קדימה לכי ובקשי את תמיכתו של הגבר שלך ,אפילו אם את מרגישה את התנגדותו ,אפילו אם את יודעת שהוא יסרב .

לדוגמא אשה עשויה לפנות לבעלה בשעה שהוא שקוע רובו ככולו בעניין מסוים ,ולומר לו אתה מוכן לגשת למכולת ולהביא לחם לארוחת ערב ?בשעה שהיא פונה אליו היא כבר מוכנה לקבל את הסירוב .הוא, מצידו מופתע לחלוטין ,מכיון שהיא אף פעם לא הפסיקה אותו בשעת פעילות מסויימת שלו עם בקשה מהסוג הזה .הוא לבטח ישמיע איזה תירוץ שהוא שקוע בפעילות ,את לא יכולה ללכת?ייתכן שיתחשק לה לומר בוודאי,שאני יכולה ללכת .אבל אני זאת שעושה פה תמיד הכל.אני לא רוצה להיות המשרתת שלך .אני רוצה לקבל קצת עזרה ! .

כאשר אתן מבקשות ,ויש לכן תחושה מקדמת שתיתקלנה בסירוב ,הכנה לעצמכן תשובה כגון זה בסדר . וחשוב ביותר , שלאחר שאת מבקשת תתנהגי בצורה שתעיד על כך שלדעתך אין כל פסול בסירובו .להזכיר לך ,עלייך להראות לו שאינו צריך לחשוש לסרב .לדוגמא הוא עסוק בעבודה כלשהי , ואת רוצה ,שהוא ילך להביא את הילדים .בדרך כלל אינך נוהגת להטרידו ,ועושה זאת בעצמך. את אומרת, אתה מוכן לנסוע להביא את הילד ? הוא הרגע התקשר אליי שהוא סיים את החוג .אם הוא מסרב ,תאמרי לו באדיבות רבה ,לא חשוב ,זה בסדר .

השלב השלישי דרכי בקשה דעתניות – אסטרטיביות

לאחר שתתאמני בשלב השני ,ותהיי מסוגלת לקבל את הלא באדיבות ובנועם ,היי מוכנה לשלב השלישי .בשלב זה תפעילי את מלא עוצמתך ,במטרה לקבל את מבוקשך .את מבקשת את תמיכתו ,ואם הוא מתחיל להמציא לך תירוצים ומסרב להיענות לבקשתך ,את אינך אומרת ,לא חשוב זה בסדר .במקום זאת ,את תלמדי כיצד לשדר לו ,שאמנם אין כל פסול בסירובו ,אולם תמתיני בכל זאת לשמוע ממנו את הכן . נניח ,שהוא מתכונן לישון ,ואת מבקשת ממנו ,אתה מוכן לגשת לחנות לקנות חלב ? תגובותו היא , הוו אני נורא עייף ,אני רוצה ללכת לישון . במקום להניח לו להתחמק בקלות ,על ידי שתאמרי לו לא חשוב זה בסדר .אל תגידי לו כלום .השארי לעמוד על ידו ,וקבלי את העובדה שהוא מסרב להיענות לבקשתך ,על ידי כך שלא תביעי את התנגדותך להתנגדותו ,ירבו הסיכויים ,שהוא ישנה את דעתו ויסכים למלא אחר בקשתך .

אמנות הבקשה הדעתנית היא להשתתק ,לאחר השמעת הבקשה. אחרי שתפני אליו בבקשה ,צפי שהוא יאנח ,יגנח,יזדעף,ינהם,ימלמל וירטן.אני מכנה את ההתנגדות שגברים חשים בתגובה לבקשות הנשים – הריטונים .ככל שהגבר מרוכז יותר בענייניו ברגע שאת פונה אליו ,כן הוא ירטן יותר. לריטוניו אין כל קשר לנכונותו להעניק לך את התמיכה שאת מבקשת . הם מהווים סימן למידת התמקדותו בענייניו , באותו רגע שאת הפנית את בקשתך אליו .וסימן לכך שהוא שוקל בדעתו אם להיענות לבקשתך או להעדיף את צרכיו הוא .

אם תתעלמי מריטוניו אלה הם ייעלמו במהרה. ולאחר הריטונים שלו כשהוא נענה לבקשתך ויצא למכולת סביר להניח שהוא יטרוק את הדלת בחוזקה וכו' אך כשהוא יתקרב לחנות הוא יתחיל להרגיש אהבה כלפייך ונכונות לעזור לך ולהרגיש בשהוא נמנה עם הבעלים הטובים . וחשוב כשהוא יחזור מהחנות להחמיא לו ולהודות לו מקרב לב .כגון אני מאוד מודה לך ,אני כל כך שמחה שלא הייתי צריכה להתלבש כדי ללכת למכולת .

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

5 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. תודה שאתה מעלה הגיב:

    תותח אין מילים!!!!! מקצוען !
    תענוג ללמוד ולהשתדל לבצע מהטורים המצילי תקשורת בין אישית שלך. תכתוב ספר דחוף או תעשה
    פודקאסט. יש מלא מה ללמוד ממך.

    1. תודה רבה לכם על כל התגובות המחזקות זה נותן מוטיבציה להמשיך לכתוב

  2. תודה הגיב:

    אוהב ועוקב אחרי הטורים שלך

  3. אל תספר את כל הסודות חחח הגיב:

    ניתחת אותנו הגברים בלי לרחם…

  4. יוחאי הגיב:

    נראות עצות זהב, למרות שחלק מהן קשות מאוד ליישום

כתבות נוספות של עמיחי לוי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו