יום שלישי, 21/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » מזג האוויר

השלכות החום הקיצוני: מי בסיכון מוגבר וכיצד להתמודד

משרד הבריאות הזהיר מפני עומס חום קיצוני צפוי ונתן הנחיות מפורטות לציבור. ההמלצות כוללות הימנעות מחשיפה לחום, שתיית מים, ועוד. כל ההנחיות

14:10 ,24/04/24
בינה מלאכותית
קרדיט: בינה מלאכותית
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בהתאם לתחזיות של השירות המטאורולוגי, משרד הבריאות הזהיר מפני עומס חום כבד עד קיצוני הצפוי להשתרר ברוב רחבי הארץ היום ומחר (ימים רביעי-חמישי, 24-25.4). על פי ההודעה, עומס החום יתבטא במזג אוויר חם מהרגיל ורוחות חזקות.

לאור התחזיות, משרד הבריאות קרא לציבור הרחב, ובמיוחד לאוכלוסיית הקשישים והחולים במחלות כרוניות, להקפיד ולהימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש. כמו כן, הומלץ להימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, להקפיד על שתיית מים ולשהות במקומות ממוזגים ככל הניתן.

"יש לשים לב כי בעומס חום תיתכן אפשרות לפתח מכת חום, המתרחשת כאשר הגוף לא מסוגל לקרר את עצמו בסביבה החמה," הוסיפו בהודעת המשרד. "הסיכון לפתח מכת חום גבוה יותר בגיל המבוגר, בגילאי 0-4, בחולים במחלות לב וכלי דם, באנשים הסובלים מהשמנת יתר, בחולים במחלות כרוניות אחרות, במטופלים בתרופות מסוימות, ובעת מחלה חריפה או התייבשות."

במידה ומופיעים סימנים כגון טמפרטורת גוף מעל 39.5 מעלות, עור אדום וחם, דופק מהיר, כאב ראש חזק, סחרחורת, בחילה, בלבול או ירידה בהכרה – יש להתקשר למוקד חירום ולקבל טיפול מיידי. עד להגעת העזרה, יש להישאר באזור קריר ומוצל ולנסות לקרר את הגוף, אך לא לתת לנפגע לשתות.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמעון גולדמן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו