יום שישי, 17/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » כלכלה

שינוי מגמה? מודי'ס הורידה לראשונה את דירוג האשראי של ישראל

בפעם הראשונה בתולדותיה הורידה היום סוכנות הדירוג הבינלאומית מודי'ס את דירוג האשראי של מדינת ישראל. נתניהו: "הכלכלה איתנה"

18:46 ,10/02/24
דוברות הכנסת
קרדיט: דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בפעם הראשונה בתולדותיה הורידה היום (שבת) סוכנות הדירוג הבינלאומית מודי'ס את דירוג האשראי של מדינת ישראל. מודי'ס הורידה את דירוג ישראל בשתי דרגות – מ-A1 ל-A2, עם תחזית שלילית. זוהי ירידה משמעותית בדירוג שמשפיע על יוקר המחיה במשק, ויש חשש בישראל שגם חברות דירוג נוספות ילכו בעקבות מודי'ס.

ראש הממשלה נתניהו הגיב במהלך השבת על ההחלטה ואמר כי "כלכלת ישראל איתנה. הורדת הדירוג אינה קשורה לכלכלה, היא נובעת כולה מכך שאנחנו במלחמה". לדבריו, "הדירוג יעלה חזרה ברגע שננצח במלחמה – ואנחנו ננצח".

בהודעתה הסבירה מודי'ס כי הורדת הדירוג נובעת מהשלכות המלחמה הנוכחית עם החמאס, שמעלות את הסיכונים הפוליטיים בישראל, מחלישות את הרשות המחוקקת והמבצעת ופוגעות בחוסן הפיסקלי של המדינה. מודי'ס ציינה כי אין הסכם לסיום העימות או תוכנית לחיזוק ביטחון ישראל, וכי סביבת הביטחון הירודה מעלה את הסיכונים החברתיים.

עם זאת, מודי'ס ציינה לטובה את ההחלטה להעלות את המע"מ בשנה הבאה ואת פסילת עילת הסבירות, אך לרעה את האפשרות לפתיחת חזית בצפון ואת חוסר היציבות הפוליטית.

בהודעת מודי'ס כתבו: "השלכותיו הרוחביות של העימות הנוכחי עם החמאס, הן במהלכו והן לאחר סיומו, מעלים באופן מהותי את הסיכונים הפוליטיים במדינת ישראל, מחלישים את הרשות המחוקקת והמבצעת ופוגעים בחוסנה הפיסקלי של המדינה בעתיד הנראה לעין.

בעוד שהלחימה בעזה יכולה לרדת בעצימותה ואף להיעצר, אין כרגע הסכם לסיומו של העימות או הסכם על תכניות ארוכת טווח לשיקום וחיזוק ביטחונה של מדינת ישראל. סביבת הביטחון הירודה מרמזת על עלייה בסיכונים החברתיים וכן מאותתת על חולשתם של הרשות המחוקקת והמבצעת למול ההערכות הקודמות של החברה".

"מציינים לטובה את ההחלטה להעלות את המע״מ בשנה הבאה, ואת ההחלטה לפסול את עילת הסבירות. מציינים לרעה את האפשרות לפתיחת חזית בצפון, ואת חוסר היציבות הפוליטית שצפוי להימשך".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו