יום שלישי, 21/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

הנה זה בא: ביידן יטיל וטו על סיוע לישראל של 14 מיליארד דולר

הבית הלבן הודיע שהנשיא ביידן יטיל וטו על הצעת החוק של בית הנבחרים לסיוע המיוחד לישראל ומתנה אותו לכולל גם סיוע לאוקראינה הרפובליקנים מסרבים

09:13 ,06/02/24
שאטרסטוק
קרדיט: שאטרסטוק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הבית הלבן הודיע אתמול כי הנשיא ביידן מתכוון להטיל וטו על הצעת חוק שאושרה בבית הנבחרים האמריקני, ואמורה הייתה להעניק סיוע ביטחוני מיוחד לישראל בסך יותר מ-14 מיליארד דולר. זאת, בשל התנגדות הממשל לאשר את הסיוע לישראל ללא צירוף סיוע דומה לאוקראינה, דבר שהרפובליקנים בקונגרס מתנגדים לו בתוקף.

החלטת הנשיא צפויה לעורר מתח רב ביחסים בין ישראל לארצות הברית, בפרט לאור העובדה שממשל ביידן הבטיח סיוע נרחב לישראל לאורך זמן בעקבות המצב הבטחוני בישראל.

מקורות רשמיים בבית הלבן טענו כי הנשיא מחויב לסייע הן לישראל והן לאוקראינה במאבקן נגד תוקפנות, אך אינו מוכן שהסיוע יאושר רק לישראל כפי שהרפובליקנים דורשים. המתיחות בנושא עלולה להוביל למשבר קואליציוני בתוך הקונגרס האמריקני.

כעת נותר לראות האם ביידן אכן יטיל וטו על החוק, צעד שיחריף מאוד את היחסים עם ירושלים, או שמא יצליח לגבש פשרה שתאפשר העברת סיוע לשתי המדינות בו-זמנית.

מקורבים לנשיא אומרים שהוא מקווה למצוא דרך לפתור את המשבר מבלי לפגוע בבעלות בריתו הקרובות.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ג'ק סלומון
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו