יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » כלכלה

גפני נגד הנגיד: "הוא נגיד רע והממשלה טועה בהארכת כהונתו"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני מתח ביקורת קשה על נגיד בנק ישראל לקראת הארכת כהונתו" | נחוקק חוק שיאלץ הבנקים להוריד את הריבית"

11:17 ,27/11/23
צילום מסך
קרדיט: צילום מסך
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, מתח היום ביקורת קשה על נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, לקראת הארכת כהונתו בידי הממשלה. גפני אמר כי "הקדנציה שלו מאופיינת בפגיעה בחלשים ועליית הריבית כל הזמן".

לדברי גפני, ירון הוא "נגיד רע" והממשלה עושה טעות בהארכת כהונתו. "הבנקים מרוויחים הון על חשבון זוגות צעירים הנאלצים לשלם ריביות גבוהות על משכנתאות", אמר גפני.

גפני אצר בדבריו "בנושא ריבית הבנקים שעלה כאן, אמרתי שאזמין לכאן את נגיד בנק ישראל, כיוון שזה נושא שאנחנו דנים בו הרבה מאוד זמן ולא משתנה לטובה, המציאות שאדם מקבל מעט מאוד על הכסף שיש לו בבנק והוא צריך לשלם הון על המשכנתאות והאשראי.

אני מבין שהממשלה מתכוונת למנות אותו לקנדציה נוספת, הקדנציה שלו מאופיינת בזו שפוגעים בחלשים, שהריבית עולה כל הזמן, העול על הציבור נורא ואיום הוא לא נגיד טוב, הוא נגיד רע, הממשלה מקבלת החלטה רעה.

הבנקים מרוויחים הון תועפות ואין עיני צרה בהם, אבל מה זה הכסף הזה, מאיפה הכסף הזה של הבנקים? מהזוגות הצעירים שמרווחים הון על חשבון הזוגות הצעירים שלוקחים משכנתאות, ואעשה מה שצריך בעניין הזה".

ח"כ אורית פרקש הכהן טענה כי ניתן לחוקק חוק שיאלץ את הבנקים להוריד את שיעורי הריבית ולא להרוויח כסף על חשבון הלווים. "זה בידיים שלנו ואנחנו יכולים להתניע מחדש את החוק הזה", אמרה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו