שבת, 29/06/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » יהדות

ש״ס על חוק הרבנים: "נמשיך להיאבק למען כשרות וזהות יהודית"

. הסיעה ציינה כי העדר רבנים מכהנים ביישובים גורר פגיעה בשירותי הדת ובזהות היהודית של המדינה, והדגישה את החשיבות במינוי רבנים כשרים.

16:21 ,19/06/24
לעמ
קרדיט: לעמ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הבוקר, בתגובה להסרת חוק הרבנים מסדר היום של הכנסת, התכנסה סיעת ש״ס בראשות יו״ר התנועה הרב אריה דרעי והביעה צער עמוק על התנהגות עוצמה יהודית וחלק מחברי הליכוד שהתנגדו לחוק. הסיעה הדגישה כי העדר רבנים מכהנים ביישובים רבים במדינת ישראל פוגע באופן חמור בשירותי הדת ובזהות היהודית של המדינה.

"בהתייעצות שקיימה הסיעה הבוקר בראשות יו״ר התנועה הרב אריה דרעי, הביעה הסיעה צער עמוק על התנהגות עוצמה יהודית וכמה מחברי הליכוד כנגד החוק. כיום, רוב תושבי מדינת ישראל מתגוררים בישובים ללא רב מכהן כבר עשרות שנים, והדבר גורר פגיעה חמורה בכל שירותי הדת, עד כדי סכנה לכל תחום הכשרות במדינת ישראל ולזהות היהודית של המדינה.

חייבים להבין: כמו שאין שירותי רפואה בלי רופאים, כך אין שירותי דת בלי רבנים. אין כשרות בלי רבנים ואין נישואין בלי רבנים. החוק המוצע אמור לשחרר חסמים ולמנות רבנים הגונים בערים ובישובים הללו. לא מדובר בג׳ובים ולא בהתערבות בזהות הרב הנבחר, אלא בקידום הליכי בחירה כחוק עבור שירותי דת מינימליים, עליהם התריע מבקר המדינה.

ש״ס העלתה את החוק לאחר הסכמה ברורה של שר המשפטים לוין ויו״ר הקואליציה ח״כ אופיר כץ, לתמיכה מלאה של כל סיעות הקואליציה בחוק. לצערנו הרב, יש ח״כים בקואליציה שעושים דין לעצמם, פוגעים במסורת ישראל ומערערים את יסודות הקואליציה.

מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק״ל מסר את נפשו למינוי רבנים ראויים בכל עיר מתוך הבנה כי הם אלו הדואגים לכשרות ולרוחניות במקום. ש״ס תמשיך להיאבק על נושא חשוב זה, ויו״ר ש״ס הרב דרעי מינה צוות שרים בו חברים השרים יעקב מרגי, מיכאל מלכיאלי, חיים ביטון ומשה ארבל שיבחן כיצד להמשיך ולקדם את החוק החשוב תוך הסכמות רחבות עם כלל הגורמים".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו