שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » גבורה יהודית

חינוך הילד המתבגר בשעת המלחמה!

מה לעבוד עם הילד המתבגר בשעה זו שעיני כולם נשואות לצה"ל?

16:51 ,20/11/23
מאגר חינמי
קרדיט: מאגר חינמי
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

התלבטתי רבות מה לכתוב.חשבתי להמשיך על חינוך המתבגרים שלנו באופן כללי. אבל יש דבר שמאוד מציק לי והוא שוודאי בתקופה זו של המלחמה הרבה מהמתבגרים נחשפים (בין אם נרצה ובין אם לא) לחדשות ולסרטונים של צה"ל שברוך ה' כובש את רצועת עזה וממוטט את שלטון החמאס.

אולם עלינו להסתכל על העתיד! במיוחד בציבור שלנו החרדים לדבר ה' הלומדים בישיבות, ניתן לשמוע כל מיני משפטים מהילדים והנערים "שאהיה גדול אהיה בשייטת 13" והשני אומר "אני אהיה בגבעתי" והשלישי אומר "מה פתאום גולני יותר טוב"

ואתה אומר לעצמך הרי ילד שיושב לומד תורה בישיבה הרי הוא סיירת מטכ"ל של עם ישראל ולולי לומדי התורה ותפילתם… לא בטוח שהייתה לנו כזאת הצלחה! ואף החיילים בעזה אומרים לנו (ככה סיפר תלמיד שלי שהיה בעזה) אנחנו מרגישים שלימוד התורה שלכם הוא זה שעומד מאחורינו ואנו רואים ניסים ונפלאות שכדורים עוברים לידינו ומעל ראשנו והכל זה בזכות לימוד התורה שלכם!

לכן אחים ואחיות יקרים! בואו נרומם את ילדינו שלימוד התורה שלהם יותר שווה מהכל… וכל זמן שלא הגיעו לגיל של צבא אין בכלל לפתח ויכוח סביב הנושא! צריך לדעת שהם נהנים לדבר כרגע על זה וגם האווירה הכללית משפיעה… אבל כרגע רק להעצים אותם על כל רגע ורגע שלומדים. שמעתי מרב בישיבת הכותל הרב יגאל חבשוש שהוא משרת כרגע בצה"ל במילואים וכאשר יצא לחופשה קצרה הלך לישיבה ונתן 10 דקות מוסר ככה חשוב שתמשיכו בעסק התורה ודעו לכם שאתם מחזיקים מוצב של הצבא ותעמדו על המשמר להמשיך בעמל התורה…

בתקופה זו שכל עם ישראל בחיזוק יש הזדמנות לתפוס את המתבגר המתמודד ולומר לו שכאשר קם לתפילה מוקדם וכל חיזוק שלו למען הצלחת החיילים משפיע ולעודד אותו על כך.

הערה קטנה- שמרו על ילדיכם לבל יצפו בסרטונים של זוועות ואפילו בגופות של אוייבנו! זה משפיע על הנפש! (מי שמרשה לילד שלו רשת כמו טלגרם שיעקוב היטב לאן נכנס ומה צופה! ואלו דברים שהשתיקה יפה להם)

נסיים בתפילה להצלחת חיילי צה"ל וכוחות הביטחון שהקב"ה יעטרם בכתר ישועה ועטרת ניצחון ויקויים בהם "כי ה' אלוקיכם ההולך עמכם להושיע אתכם ונאמר אמן"

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

7 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. טלי אדרי הגיב:

    מרתק!!!!! וואוו בזמן מדויק עבורי
    תודה רבה

  2. מוטי הגיב:

    באתה חי בול בזמן, יישר כח

  3. יוסף הגיב:

    מילים מחזקות בימים חשוכים אלא

  4. רחל עמדי הגיב:

    השתדלנו כמה שאפשר לחסוך מהילדים את הסיפורים המחרידים אך מאז שחזרו למוסדות הלימוד הוכנו בתדהמה!!! כנראה שאין מנוס אלא לתת להם כלים להתמודד עם מה שקורה סביבם

    1. אלירן אליהו נגארי הגיב:

      אמת

  5. מרדכי חייט הגיב:

    כמה שאתה צודק!!! ראוי שמאמר זה יפורסם ברבים, יישר כח

    1. אלירן אליהו נגארי הגיב:

      תודה רבה

כתבות נוספות של אלירן אליהו נגארי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו