יום שישי, 17/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » יהדות

הגאון ר' מאזוז: 'להדליק נרות חנוכה לפני הצפייה במונדיאל'

הערב התקיים גמר משחק המונדיאל ויתחיל בדיוק בשעת הדלקת הנרות. הרב מאיר מאזוז שליט"א קורא לצופים במשחק קודם להדליק את הנרות החנוכה

13:08 ,18/12/22
קרדיט: בית הרב
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הערב התקיים גמר משחק המונדיאל ויתחיל בדיוק בשעת הדלקת הנרות. הרב מאיר מאזוז שליט"א קורא לצופים במשחק קודם להדליק את הנרות החנוכה.

הרב מאיר מאזוז, ראש ישיבת ‘כסא רחמים’ ורבנים נוספים, פרסמו מכתב בו הם מציינים חשש כי בגלל הצפייה בגמר המונדיאל, אוהדים יכשלו וידחו את הדלקת נר חנוכה.

“אנו פונים בקריאה של חיבה לאחינו בית ישראל, אשר נפתה ליבם מאוד לראות את משחקי המונדיאל בכלל ואת משחק הגמר בפרט”, כתבו הרבנים.

“אמנם החרדים לדברי השם המסולאים בפז מושכים את ידיהם מהבלי העולם הזה… אולם, את אחינו אנחנו מבקשים, אשר רבים וכן שלמים אינם יכולים להתנתק מן המשחקים, כאשר מיליארדי אנשים בעולם נוהים בכל מאודם אחריהם”.

בדבריהם תיארו את ‘ההתנגשות’ בין זמן ההדלקה לזמן בו מתקיים הגמר. “מאחר שהפעם הזאת משחק הגמר יוצא ביום ראשון הקרוב בשעה 17:00, וזה הזמן שבו מתחילים להדליק נר ראשון של חנוכה.

“לכן באנו להזהיר מפני כמה מכשולים: א. הגרוע ביותר הוא שנר חנוכה יידחה מפני המשחק; ב. להדליק נרות חנוכה בזמן שהטלוויזיה דולקת, ובזה פוסחים על שני הסעיפים; ג. להדליק במהירות כמשאוי, כדי לא להחמיץ כל רגע מהמשחק”.

“אלא הדרך הטובה ביותר היא להדליק נר חנוכה החל מהשעה 16:55, כאשר הטלוויזיה תהיה מכובה, ולשהות ליד החנוכייה עם המשפחה, ולומר לבני הבית בפירוש שכל חפצי העולם לא שווים על יד מצוות התורה. וככל שתתעכבו יותר ליד הנרות, כך הדוגמה האישית היא יותר חזקה…”

הרבנים הדגישו: “יש לנו הזדמנות להראות לקדוש ברוך הוא שאנחנו אוהבים אותו אפילו יותר מן הדבר האהוב לנו ביותר”.

על המכתב חתום גם רב העיר נתיבות, הרב פנחס הכהן, ורב המושב זמרת, הרב דוד קרעי.

הרב דוד קרעי הוא אביו של ח”כ שלמה קרעי.

קרדיט: ללא

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליעזר כץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו