יום רביעי, 22/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

עלייה חדה של 50% בכמות משאיות המזון הנכנסות לרצועת עזה

בשבועיים האחרונים נרשמה עלייה משמעותית של כ-50% בכמות משאיות המזון הנכנסות לרצועת עזה, לעומת התקופה שלפני המלחמה.

09:26 ,06/03/24
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מתחילת המלחמה ברצועת עזה, קיימת עלייה חריגה של כ-50% בכמות משאיות המזון הנכנסות לשטח הרצועה מדי יום. כך דווח בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב. על פי הדיווח, בשבועיים האחרונים נכנסו לעזה בממוצע 102 משאיות מזון ביום, לעומת 70 משאיות מזון בלבד שנכנסו לרצועה בממוצע ביום ערב פרוץ המלחמה.

מדובר בעלייה משמעותית של כמעט 50% בכמות הסיוע ההומניטרי הדחוף שמועבר לעזה דרך המעברים בימים אלו. הסיבה המרכזית לצורך בהכנסה המוגברת של מזון לרצועה נעוצה בירידה החדה ביכולת המקומית בשטח עזה לייצר מזון, בשל ההרס והחורבן שנגרמו למתקנים רבים במהלך הלחימה.

את הסיוע מספקים ארגונים הומניטריים בינלאומיים, כמו ארגון הסיוע של האו"ם, שמכניסים את המשאיות לעזה דרך מעבר רפיח מצידה של מצרים. ישראל מאפשרת את המעבר של המשאיות לאחר בידוק קפדני של התכולה על מנת למנוע הברחות נשק וציוד לוחמה.

יחד עם זאת, קיימים תיעודים מהשטח שמציגים חמושי חמאס משתלטים על משאיות הסיוע ההומניטרי מיד עם כניסתן לשטח הרצועה וגוזלים את המצרכים שבהן מידי התושבים הממתינים להן. מדובר בתופעה רחבה שמנוגדת לחלוטין לייעודה המקורי של הכנסת הסיוע.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו