שבת, 28/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

סעודיה מצהירה: נקים קואליציה בינלאומית להקמת מדינה פלסטינית

סעודיה הכריזה על קואליציה בינלאומית חדשה להקמת מדינה פלסטינית עם ירושלים כבירה, במהלך דרמטי שעשוי לשנות את מאזן הכוחות האזורי

07:47 ,27/09/24
שאטרסטוק
קרדיט: שאטרסטוק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

במהלך דרמטי ויוצא דופן בזירה המדינית, סעודיה הכריזה על הקמת קואליציה בינלאומית במטרה לפעול להקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים. היוזמה, שפורסמה רשמית על ידי שר החוץ הסעודי, מעלה את הסוגיה הפלסטינית למרכז הבמה הבינלאומית ומכוונת ליצירת לחץ על מדינות העולם, ובפרט על ישראל, לשוב אל שולחן המשא ומתן במטרה לסיים את הסכסוך.

היוזמה החדשה של סעודיה מגיעה בעיצומה של תקופה מתוחה באזור, שבה מתעצם העימות בין הצדדים הישראלי והפלסטיני. בעוד שסעודיה מקיימת יחסים דיפלומטיים שקטים עם ישראל בשנים האחרונות, ההצהרה הנוכחית מהווה שינוי מדיניות אסטרטגי, שבו סעודיה לוקחת תפקיד פעיל ונחרץ יותר במאבק על הקמת מדינה פלסטינית.

לפי סעודיה, הקואליציה המדוברת תכלול מדינות מוסלמיות, ערביות, ומדינות מערביות, שמטרתן היא לגייס תמיכה בינלאומית רחבה להקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 1967, כאשר ירושלים המזרחית תשמש כבירתה. הקואליציה אמורה לפעול בכמה זירות המדינית, המשפטית והכלכלית כדי להפעיל לחצים דיפלומטיים וכלכליים על ישראל, במטרה לדרבן אותה לחזור למו"מ ולהסכים לפתרון של שתי מדינות.

המשמעות האזורית
הקמת הקואליציה הבינלאומית בהובלת סעודיה מעוררת חשש להסלמה במתח האזורי. גורמים שונים מציינים כי יוזמה מסוג זה, במיוחד כשהיא מתמקדת בירושלים, עלולה להבעיר מחדש סכסוכים ישנים ולגרום להתנגשות בין מדינות המערב, מדינות ערב, וישראל. יש חשש כי במידה והקואליציה תפעיל לחצים חזקים מדי על ישראל, התגובה הישראלית עשויה להיות נחרצת ואלימה, מה שעלול להוביל לעימותים צבאיים נוספים בגבולות ישראל.

בנוסף, ההשפעה של היוזמה הסעודית על יחסי ישראל עם מדינות ערב עשויה להיות מגוונת. מצד אחד, מדינות כמו איחוד האמירויות ובחריין שהיו חלק מהסכמי אברהם עלולות למצוא את עצמן במצב עדין, בו הן צריכות לאזן בין תמיכה בפלסטינים לבין שמירה על היחסים המתחזקים עם ישראל. מצד שני, קואליציה כזו עשויה לחזק את התמיכה הפלסטינית ולדרבן מדינות נוספות להוביל לשיתוף פעולה אזורי רחב יותר.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אריאל לוי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו