שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

נתניהו: "נאפשר חופש פולחן למתפללים המוסלמים במסגד אל-אקצא"

בדיון היערכות לקראת חודש הרמדאן בהשתתפות שרים ובכירים בטחוניים, הוחלט לאפשר בשבוע הראשון כניסת מתפללים להר הבית במספרים דומים לשנים קודמות.

21:24 ,05/03/24
לע
קרדיט: לע"מ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ראש הממשלה בנימין נתניהו התכנס הערב לדיון היערכות לקראת חודש הרמדאן בהשתתפות שרי הקבינט המצומצם למלחמה בטרור, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וגורמי ביטחון בכירים. בתום הדיון הוחלט כי בשבוע הראשון של הרמדאן תותר כניסת מתפללים מוסלמים להר הבית במספרים דומים לאלו שהיו בשנים הקודמות.

בפתח הדיון אמר ראש הממשלה נתניהו: "המדיניות של ישראל תמיד הייתה ותמיד תהיה לשמור על חופש הפולחן לכל הדתות. כך נהגנו כמובן גם בחג הרמדאן בעבר, וכך ננהג גם עכשיו". ראש הממשלה הוסיף כי "אנחנו נעשה הכל כדי לשמור על חופש הפולחן בהר הבית, תוך כדי שמירה מתאימה של צורכי הביטחון והבטיחות, ונאפשר לציבור המוסלמי לחגוג את החג".

עם זאת, ההחלטה זכתה לביקורת מצד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהזהיר כי היא "מסכנת את אזרחי ישראל ועלולה לאפשר תמונת ניצחון לחמאס". בן גביר טען כי ההחלטה התקבלה "בניגוד לעמדת המשטרה ולעמדתי, מלמדת שרוה"מ נתניהו והקבינט הקטן חושבים שלא אירע דבר ב".

בנוסף, הוחלט כי מדי שבוע תתקיים הערכת מצב בנוגע להיבטי הביטחון והבטיחות בהר הבית וסביבתו, ובהתאם לכך תתקבל החלטה על המשך הפעילות והכניסה למתחם.

דיון ההיערכות התקיים לאחר שנדחה מיום אתמול בשל מחלת שפעת קלה ממנה סבל ראש הממשלה. השר בני גנץ לא נכח בדיון בשל שהייה בחו"ל.

בכירים במערכת הביטחון ציינו כי בכוונתם להמשיך ולעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות במזרח ירושלים והגדה במהלך הרמדאן, תקופה בה לעתים קרובות עולה המתח הביטחוני באזור. "אנו ערוכים לכל תרחיש ונפעל בנחישות לשמור על הסדר הציבורי ועל זכויות התושבים המוסלמים לקיים את אירועיהם הדתיים, תוך שמירה קפדנית על הביטחון," אמר גורם בכיר.

יו"ר רע"מ מנסור עבאס בתגובה להחלטת נתניהו בעניין חודש רמדאן: "מברך את ראש הממשלה על ההחלטה האחראית לאפשר חופש פולחן למתפללים המוסלמים במסגד אל-אקצא. אני קורא לציבור הערבי לממש את זכותו בתפילות ובקיום המצוות בחודש הקדוש, תוך שמירה על החוק והסדר הציבורי".

 

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו