יום שני, 01/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

מהמלצות ועדת שקדי: פתיחת כל התפקידים בצה"ל לחרדים

ועדת שקדי, שהוקמה על ידי שר הביטחון יואב גלנט, הגישה המלצות מגוונות לשילוב החרדים בצה"ל. ההמלצות כוללות הקמת בסיס ייעודי, פתיחת כל התפקידים

08:27 ,22/05/24
בינה מלאכותית
קרדיט: בינה מלאכותית
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

המלצות ועדת שקדי, שהוקמה על ידי שר הביטחון יואב גלנט, הוגשו לאחר חצי שנה של עבודה אינטנסיבית. הוועדה, בראשות האלוף (במיל') אלעזר שקדי, הציעה שורה של צעדים לשילוב החרדים בצה"ל, מהקמת בסיסים ייעודיים ועד מינוי יועץ חרדי לרמטכ"ל.

הוועדה, שהחלה את פעילותה בדצמבר 2023, כללה מגוון אנשי מקצוע ובכירים מצה"ל ומחוצה לו. בין חברי הוועדה נמנו רח"ט תומכ"א תא"ל שי טייב, היועכ"ל תא"ל גיל פנחס, יועמ"ש מערכת הביטחון עו"ד איתי אופיר, רמ"ח ארגון באג"ת אל"ם קובי רגב, מפקד מיטב אל"ם אלון מצליח, והיועצת לשר הביטחון הדר פרץ. כל אלו לקחו חלק בניסוח ההמלצות שהוגשו לשר הביטחון.

הוועדה המליצה להתחיל מיידית בפיילוט בבקו"ם ולהתמקד בגיוס צעירים שאינם לומדים במסגרת "תורתו אומנותו". על פי הדוח, ישנה אוכלוסייה חרדית גדולה שמסגרת הישיבה אינה מתאימה לה, וחלק מהצעירים הללו עלולים למצוא עצמם ברחוב, חלקם עובדים וחלקם אף מדרדרים לפשיעה.

הקמת "בסיס נחיתה" ייעודי למתגייסים החרדים הוא צעד נוסף שהוצע, ובו יכללו טירונות והכשרה ראשונית. בסיס זה יאפשר לחיילים החרדים לשמור על אורח חייהם החרדי במהלך השירות הצבאי.

הוועדה הדגישה כי כל התפקידים בצה"ל, כולל קורס טייס, תפקידי אמ"ן וסייבר, יהיו פתוחים בפני המתגייסים החרדים. זאת מתוך רצון לאפשר להם לבחור להשתלב במסלולים ייחודיים תוך התאמות לשמירה על אורח חייהם.

המלצה נוספת היא פתיחת מסלולים רבים המותאמים למשרת החרדי בכל הגילאים ובכל התחומים, כולל הרחבת תפקידי לחימה. הוועדה הציעה יצירת אמון בין המגזר החרדי לצה"ל באמצעות "תו תקן" פקודה מוסדרת לשמירה על אורחות חיים בסביבת השירות.

הוועדה הציעה למנות יועץ חרדי לרמטכ"ל שילווה את כל נושא החרדים בצה"ל, בתכנון ובביצוע. כמו כן, הומלץ לבצע שינוי משמעותי בטיפול לפני הגיוס ולהוביל את כל התהליך בצה"ל על ידי סגן הרמטכ"ל, מתוך הבנה שמדובר במשימה מורכבת.

בנוסף לשירות הצבאי, הוועדה המליצה על בניית תוכנית להשתלבות החרדים בשוק האזרחי לאחר השירות הצבאי. תוכנית זו תכלול הכשרה מקצועית וסיוע בהשמה, במטרה להבטיח את שילובם המוצלח גם לאחר השירות.

הדוח מציין מחקר לפיו 29% מהחרדים בגילאי 25 עד 34 רק לומדים, 39% רק עובדים, ו-19% מוגדרים כ"לא לומדים ולא עובדים". הנתונים הללו מצביעים על צורך בשילוב יותר משמעותי של חרדים בשוק העבודה ובשירות הצבאי.

אלעזר שקדי, ראש הוועדה, כתב בדוח כי "הצורך בגיוס חרדים, שהתחדד במלחמה, הוא צורך עמוק ואמיתי ויש שעת רצון גדולה בצה"ל ובחברה החרדית. גיוס חרדים לצה"ל ושילובם הנכון, היא משימה חשובה מאין כמותה וטמונה בה אחריות גדולה".

שר הביטחון יואב גלנט הודה לשקדי על עבודת הוועדה ואמר כי "מדובר בבשורה לעם ישראל כולו ובפרט לבני המגזר החרדי – האפשרות להתגייס לכל יחידה בצה"ל ולשמור על אורח חייהם. זהו צורך מבצעי אמיתי ופעולה הכרחית וחיונית".

המלצות ועדת שקדי מהוות צעד משמעותי לקידום שילוב החרדים בצה"ל ובחברה הישראלית כולה, תוך שמירה על אורח חייהם הייחודי והבטחת תרומתם הביטחונית והאזרחית למדינה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

תגובה אחת
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אוריה הגיב:

    לא הספקתי לקרוא את כל הכתבה, אבל התלהבתי מהתמונה….

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו