יום שני, 01/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

"לא תהיה תקיפה עד לאחר פסח" | דרעי: "לא נפתח עוד זירות"

ארבעה ימים לאחר המתקפה האיראנית בישראל נמשכים הדיונים הסוערים בשאלת אופי התגובה ועיתויה, כשהשאלות המרכזיות הן - מתי ואיך תתבצע התקיפה

07:09 ,18/04/24
לע
קרדיט: לע"מ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ארבעה ימים לאחר המתקפה האיראנית שכללה יותר מ-350 טילים וכטב"מים, בצמרת הישראלית נשמר רוב לביצוע תגובה ישירה צבאית נגד איראן. בישראל נמשכים הדיונים הסוערים בשאלת אופי התגובה ועיתויה, כשהשאלות המרכזיות הן – מתי ואיך תתבצע התקיפה על טהרן?

ברקע לדיונים הנרחבים עומדים שיקולים מבצעיים שונים וגם לחצים בינלאומיים גוברים. כך לדוגמא דיווחה הבוקר רשת ABC האמריקנית, בהסתמך על גורמים אמריקניים ישראלים בכירים, כי התגובה הישראלית לא צפויה לקרות לפני חג הפסח בשבוע הבא. לפי הדיווח, ישראל אף נערכה לביצוע שתי פעולות תגובה כנגד איראן בלילות האחרונים, אך בסופו של דבר ביטלה אותן.

בין האפשרויות השונות שעל השולחן הישראלי לתגובה נגד איראן נכללות פגיעה במטרות של שלוחותיה בלבנון ובסוריה במקום תקיפה ישירה על שטחה, וכן אופציית המתקפה הסייבר הנרחבת נגד מערכות האיראניות. אפשרות נוספת היא תקיפה קונבנציונלית של מטוסים או טילים שתשתק יכולות צבאיות משמעותיות של איראן.

לא כל ההנהגה הישראלית סבורה שיש להגיב באופן צבאי חריף ולהעלות את הסלמת העימות. מי שמוביל את הקו ה"מתון" בקבינט המלחמה הוא יו"ר ש"ס אריה דרעי. "האויבים שלנו מחפשים פתיחת זירות חדשות, ולא צריכים להיגרר למקום הזה", והביע התנגדות לפתיחת זירה נוספת נגד איראן.

גורמים בממשלה מעריכים שדרעי חש ביטחון להוביל את הקו המתון מתוך זיהוי יכולת להשפיע מהקבינט המצומצם. מנגד, בארצות הברית לא כופים על ישראל לא לתקוף, אך מעדיפים שכל פעולה תבוצע בתיאום ובצורה שתמנע מלחמה כוללת. גורם אמריקני בכיר הבהיר כי "לא תהיה מלחמה בין ישראל לאיראן".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

תגובה אחת
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. Ayelet-Chen הגיב:

    ה' הציל אותנו מהאיראנים. עכשיו רק לכתוש את רפיח מהאויר עד שיחזירו קודם את השבויים!!! ימח שמם

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו