שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

כמות לומדי התורה תוגבל? זו היוזמה שמקודמת לקראת חוק הגיוס

איש העסקים מוטי סנדר קידם יוזמה חדשה לפתרון משבר גיוס בני הישיבות. היוזמה כוללת הקמת "עתודה תורנית" שתעניק פטור משירות ל-70 אלף תלמידים

09:33 ,18/08/23
צילום מסך כאן 11
קרדיט: צילום מסך כאן 11
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

יוזמה חדשה לפתרון משבר גיוס בני הישיבות הועלתה בימים האחרונים על ידי איש העסקים מוטי סנדר, המקורב לבכירים בממשלה. על פי ההצעה, שפורטה בכתבה ב'ישראל היום', תוקם "עתודה תורנית" שתקנה פטור משירות ל-70 אלף תלמידי ישיבות מצטיינים.

תלמידי הישיבות האחרים, כ-100 אלף איש, יגויסו בהדרגה לשירות לאומי או צבאי. ועדה מיוחדת תקבע מי יתקבל לעתודה הפטורה משירות, על בסיס קריטריונים ברורים. המתקבלים ייהנו ממלגות ומהטבות, בתנאי שימשיכו בלימודיהם במשך שנתיים לפחות.

הקמת העתודה תימשך 10 שנים, כאשר מדי שנה יתווספו אליה עד 20 אלף תלמידים חדשים, ובמקביל 30 אלף ישתלבו בשירות המדינה. כך ירד מספר הנהנים מפטור ל-70 אלף בלבד. עוד דורשת היוזמה כי המתקבלים יהיו בעלי השכלה כללית בסיסית.

התוכנית הועברה לעיונם של רה"מ נתניהו ושר הפנים דרעי. יוזמיה מאמינים כי ניתן להשיג עליה הסכמה רחבה בתוך שבועיים, מהלך שיפחית את המתיחות בנושא ויאפשר התקדמות.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו