יום שלישי, 10/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

ישראל לארה"ב: נפגעו אזרחים – נגיב בעוצמה לחיזבאללה

ישראל מאיימת בתגובה לא מידתית אם חיזבאללה יפגע באזרחים במרכז הארץ. החשש הוא מפגיעה בבסיסי צה"ל הקרובים לשכונות אזרחיות.

08:22 ,08/08/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מתיחות הולכת וגוברת בין ישראל לחיזבאללה, כאשר החשש המרכזי הוא מפגיעה של חיזבאללה בבסיסי צה"ל במרכז הארץ, הקרובים לשכונות אזרחיות. ישראל הודיעה לארצות הברית כי אם חיזבאללה יפגע באזרחים ישראלים, תגובת צה"ל תהיה לא מידתית ועוצמתית, כך דיווחו בכירים ישראלים לאתר וואלה.

ההודעה הישראלית לארה"ב באה בעקבות חשש הולך וגובר מפני התקפה על הקריה בתל אביב, מטה המוסד במרכז הארץ או בסיסי מודיעין מרכזיים בצפון תל אביב. הבסיסים הללו נמצאים כולם בקרבת שכונות אזרחיות, ואם רקטה תחטיא אותם – סביר להניח שתפגע באזרחים.

העורך הראשי של העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", איברהים אל-אמין, פרסם כתבה שבה נטען כי חיזבאללה עשוי לתקוף את תל אביב כחלק מתגובתו לחיסולו של רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר בדרום ביירות. בעיתון שמזוהה עם חיזבאללה נכתב כי לחיזבאללה יש מרחב תמרון רב בנוגע לתגובתו, משום שאזרחים לבנונים נהרגו במהלך החיסול. הוא ציין כי כחלק מהתקפה על תל אביב עלולים להיפגע אזרחים בשוליים, והדגיש כי חיזבאללה רוצה לפגוע במרכז משמעותי של הארגון שקיבל את ההחלטה על החיסול ולקח בו חלק.

בצה"ל אמרו לעמיתיהם בפנטגון ובפיקוד מרכז של צבא ארצות הברית כי לאורך כל המלחמה, ירי הרקטות של חיזבאללה לא היה מדויק וניסיונותיו לפגוע בבסיסים צבאיים לוו בהחטאות, בעיות ותקלות חמורות. דוגמה לכך היא מתקפת הרקטות של חיזבאללה שפגעה בכפר מג'דל שמס ברמת הגולן בחודש שעבר, שבה נהרגו 12 ילדים בעקבות ירי רקטה שפגעה במגרש כדורגל במקום בבסיס הצבאי אליו נועדה לפגוע.

ישראל הבהירה לארה"ב כי היא רואה בחומרה כל פגיעה באזרחים, ואם ינסו לפגוע בבסיסים צבאיים במרכז הארץ ויפגעו באזרחים, התגובה תהיה חריפה ולא מידתית.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו