יום ראשון, 19/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

חמאס מכריז על הסכמה להצעת הפסקת אש, ישראל שוללת כלל את קיומו

חמאס הכריז על הסכמה להצעת הפסקת אש שהוצעה על ידי קטאר ומצרים. ישראל שוללת קיום הצעה כזו ומכחישה הסכמה לכל הסכם עם חמאס.

20:57 ,06/05/24
שאטרסטוק
קרדיט: שאטרסטוק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, התקשר לראש ממשלת קטאר ולשר המודיעין המצרי והודיע להם כי חמאס "אישר את הצעתם לגבי הסכם הפסקת האש". בהמשך, גורם בכיר בחמאס אמר לרשת אל-מיאדין: "התגמשנו מאוד. כעת הכדור בידיים של ישראל".

מנגד, בישראל הוציאו הודעה רשמית לפיה "ההסכם עליו מדבר חמאס לא מקובל עלינו". גורמים בכירים ישראלים אמרו כי "מדובר בתרגיל של חמאס כדי להציג את ישראל כסרבנית לעסקה, לא מדובר בהצעה שישראל הסכימה לה".

בהמשך הערב הוסיפו גורמים בישראל כי צוות המשא ומתן קיבל את תשובת חמאס להצעה של המתווכות ולומד אותה, ותשובה צפויה להגיע בהמשך.

מנהיגי חמאס הבכירים חליל אל-חיה וסמי אבו זוהרי הדגישו כי ההצעה שהסכימו לה כוללת גם הפסקה מוחלטת של כל פעילות צבאית ברצועה וכן התקדמות בנושא שחרור החיילים החטופים בידי חמאס.

גורמים בישראל לא אישרו את פרטי ההצעה הללו ומשבר הדיפלומטי נמשך. גורם בכיר אמר כי "ההכנות למבצע צבאי ברצועת עזה, ככל שיידרש, נמשכות ללא שינוי".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד תקף את ממשלת נתניהו וטען כי היא "מוציאה בהיסטריה 3 תדרוכים שונים מגורמים שונים ומועכת את לב המשפחות" של החטופים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

תגובה אחת
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אלמוני הגיב:

    איזה צבא מודיע חודשים כי הוא בא לתקוף וגורם לאוייב להתחמש ומלכד כל פיסה ברפיח!! שיחזירו קודם את החטופים דחוף ויפציצו הכל מאויר וימחקו את רפיח

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו