יום שישי, 17/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

הפתרון ליוקר המחיה? רפורמה תאפשר יבוא חופשי של מוצרים מארופה

הממשלה אישרה רפורמה שתאפשר יבוא חופשי של מוצרים מאירופה בהתאם לתקנים האירופאים, ללא צורך בבדיקות מכבידות. הרפורמה נועדה להגביר את התחרות

15:31 ,31/03/24
שאטרסטוק
קרדיט: שאטרסטוק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

במטרה ללחום ביוקר המחיה ולהגביר את התחרות במשק הישראלי, אישרה הממשלה היום (יום א') את קידומה של רפורמה חשובה שעתידה להקל משמעותית על יבוא סחורות ומוצרים מאירופה לישראל. הרפורמה, שזכתה לכינוי "מה שטוב לאירופה טוב לישראל", תאפשר לייבא מוצרים שונים מדינות האיחוד האירופי במינימום רגולציה וחסמים בירוקרטיים.

על פי הרפורמה, כל מוצר שנמכר כדין באיחוד האירופי יוכל להיכנס לשוק הישראלי ללא צורך בתהליכי אישור וביורוקרטיה נוספים בארץ, תוך קבלה אוטומטית של תקני האיכות והבטיחות האירופאיים. יוצא שמוצרים אירופאיים יוכלו להיות מיובאים לישראל ללא דרישות של בדיקות כפולות, פרוצדורות תקינה וחסמים אחרים המכבידים כיום על יבואנים.

בכוונת הקואליציה להעביר בקריאה ראשונה בכנסת עוד במהלך המושב הנוכחי את "טיוטת חוק הרחבת הדין האירופי", שתסדיר את הרפורמה. במקביל יתקדמו החקיקה של הכללים הספציפיים ביבוא מזון ומוצרים שונים מאירופה, ללא דרישות ישראליות נוספות על אלו החלות באיחוד האירופי.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ממובילי הרפורמה, הסביר כי "חוק מה שטוב לאירופה טוב לישראל הוא אחד הצעדים המשמעותיים להורדת יוקר המחיה…אין סיבה שבירוקרטיה מסובכת בשירות המונופולים תהווה חסם ייבוא ותייקר את המחירים. מה שטוב לאירופה יובא לישראל במינימום בירוקרטיה".

לדברי סמוטריץ', "זהו חוק מצוין שישפיע בעזרת השם על כל אזרח בישראל". הרפורמה אמורה לאפשר יבוא חופשי יותר ומגוון רחב של מוצרים במחירים תחרותיים, מה שיגביר את התחרות בשוק המקומי ויוזיל את עלויות הצריכה למשפחות הישראליות.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל חי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו