יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

העיתונאי החרדי ישראל פריי נעצר בחשד שהסית לטרור

אחרי שפרסם ציוצים בטוויטר וכתב "פגיעה בכוחות ביטחון אינה טרור" נעצר ונחקר היום העיתונאי ישראל פריי בחשד להסתה לטרור

15:10 ,27/12/22
צילום מסך דוברות הכנסת
קרדיט: צילום מסך דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

במשטרת ישראל התקבלו בחודשים ספטמבר ואוקטובר שלוש תלונות מאזרחים בחשד להסתה לטרור, בעניין שני ציוצים שפרסם העיתונאי החרדי ישראל פריי בטוויטר.

התלונות נגעו לציוץ ב-81022 בו הגיב העיתונאי לציוץ שעסק בפיגוע בשועפאט בה נהרגה הלוחמת נועה לזר ז"ל: "… פגיעה בכוחות ביטחון אינה טרור".

ב-11922 צייץ העיתונאי ישראל פריי בתגובה למעצר המחבל ביפו ע"י משטרת ישראל: "תראו מה זה גיבור. הוא עשה את כל הדרך משכם עד ת"א ולמרות שכל הישראלים סביבו לוקחים איכשהו חלק בדיכוי, ריסוק והרג בני עמו-הוא בכל זאת חיפש מטרות לגיטימיות ונמנע מפגיעה בחפים מפשע. בעולם מתוקן הוא היה מקבל מדליה".

לאחר בחינת התלונות בחטיבת החקירות באח"מ, התקבל בחודש שעבר מפרקליטות המדינה אישור לפתיחה בחקירה. לאחר מספר ניסיונות של משטרת ישראל לזמן את העיתונאי לחקירה, בהם הודיע כי אין בכוונתנו להתייצב לחקירה, הוציא בית המשפט בעניינו צו מעצר.

הבוקר נעצר החשוד על ידי תחנת לב ת"א לחקירה בחשד לעבירות הסתה לטרור והסתה לאלימות.

חוננו מברכת על חקירתו של העיתונאי ישראל פריי עו"ד מנשה יאדו מחוננו אשר פנה במכתב ליועמ"ש לפני כשלושה חודשים בבקשה לחקור את פריי על ציוץ בו כתב פריי כי חיילי צה"ל הינם "מטרות לגיטמיות" שניתן למחבלים לפגוע בהם ברך על חקירתו של פריי לפני זמן קצר.
עו"ד יאדו מסר: "יש לחתור למיצוי הדין עם פריי על מנת לעקור מן השיח את התפיסות המעוותות שביטא פריי לפיהן יש לגיטימציה כביכול לסוג זה או אחר של טרור".

דוברות ארגון העיתונאים של ישראל בתגובה: מעצרו של ישראל פריי מצביע על ליקוי מאורות של משטרת ישראל ופרקליטות המדינה. מלכתחילה זימונו לחקירה בשל ציוצים שחוסים תחת חופש הביטוי, הוא טעות קשה, גם אם הם בוטים ומקוממים. יתירה מזאת, אנו רואים בחומרה רבה את פרקטיקת המעצר האלימה. המשטרה הודיעה כי בידיה צו מעצר מבית המשפט ,ולמרות זאת נציגיה התחזו למקור עיתונאי וזימנו אותו למפגש במסווה של פגישה עם מקור עיתונאי. ארגון העיתונאים והעיתונאיות איננו תומך באי הופעה לחקירה, אם זימונו של העיתונאי נעשה על פי הכללים הנדרשים, אולם ההתייחסות אליו כאל פושע מסוכן תוך התחזות היא בעצמה פגיעה חמורה בחופש העיתונות.

 

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו