יום ראשון, 19/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

הסכנה חלפה? צה"ל פותח חלק מהשטחים הסגורים בעוטף עזה לאזרחים

מפקד פיקוד הדרום חתם על צו לשינוי השטח הסגור בעוטף עזה. יער רעים, מו"פ דרום ושטחי חקלאות יפתחו לציבור לאחר הסרת ההגבלות הצבאיות.

08:23 ,31/03/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בחודשים האחרונים חלה הקלה ביטחונית באזורים רבים בעוטף עזה, לאחר הערכה מחודשת של הסיכונים והאיומים בגזרה זו. בעקבות כך, חתם מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, על צו לשינוי השטח הסגור במספר מרחבים באזור, במטרה להרחיב את חופש התנועה והגישה לאזרחים.

עד כה, רוב השטחים הפתוחים בעוטף עזה היו מוגדרים כ"שטח צבאי סגור" מטעמי בטחון, ורק כוחות צבא וגופי חירום רשמיים הורשו לנוע בהם. התושבים נאלצו להישאר בתוך היישובים או בצירי התנועה המוגנים. אך הצו החדש של אלוף הלוי מבשר שינוי משמעותי במציאות זו.

על פי הצו, כמה אזורים חשובים יוצאו מהגדרת "שטח סגור" ויוכלו להיכנס אליהם אזרחים ללא הגבלה. ביניהם מרחבי יער רעים – אזור חופשי גדול הכולל חורשות ושבילי טיול, אשר יפתח לפעילות נופש ופנאי של תושבים ומטיילים. כמו כן, ייפתח מחדש מרחב חקלאי גדול של "מו"פ דרום" – המרכז לחקלאות והדרכה של המשרד החקלאות.

בנוסף, מספר שטחים חקלאיים עובדים בקיבוצים יד מרדכי ומפלסים, יוסרו ההגבלות עליהם במסגרת הצו. כלומר, חקלאים יוכלו לשוב ולעבד את אדמותיהם בשטחים אלו.

במקרה מיוחד אחד, מרחב יער רעים בו התקיימה לפני מספר שנים "מסיבת הנובה" ההרסנית, יוצא גם הוא מההגדרה של "שטח צבאי סגור", לאחר שהיה חסום זמן רב בעקבות הטבח באירוע.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליעזר כץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו