שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

הסוף לאל-ג'זירה בישראל? ישראל תוכל לחסום שידורי ערוצים זרים

הכנסת אישרה חוק חדש המקנה לממשלה סמכות להורות על הפסקת שידורים, סגירת משרדים ותפיסת ציוד של ערוץ זר המשדר בישראל

23:20 ,01/04/24
דוברות הכנסת
קרדיט: דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מליאת הכנסת אישרה היום (יום שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק מניעת פגיעת גוף שידורים זר בביטחון המדינה, הידועה גם כ"הוראת שעה – חרבות ברזל". 71 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 10 שהתנגדו.

על פי החוק החדש, במקרה ששר התקשורת שוכנע כי התכנים המשודרים בערוץ זר המשדר בישראל פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה, הוא יהיה רשאי להורות, בהסכמת ראש הממשלה ובאישור הקבינט או הממשלה, על הפסקת שידורי הערוץ, סגירת משרדיו בישראל, מתן הוראה להסרת אתר האינטרנט שלו אם השרת ממוקם בישראל, ותפיסת ציוד המשמש לאספקת תכניו.

לפני מתן הוראה כזו, יידרש שר התקשורת לקבל לפחות חוות דעת אחת מגורמי הביטחון על התשתית העובדתית התומכת בפגיעה של שידורי הערוץ בביטחון המדינה. ההוראה תובא בפני שופט בכיר בבית המשפט המחוזי תוך 24 שעות לאישור. תוקפה יעמוד על 45 ימים עם אפשרות להארכה נוספת של 45 ימים.

החוק, שיעמוד בתוקפו עד ל או עד סיום המלחמה הנוכחית "חרבות ברזל", נחקק על רקע החשש מפני פגיעה ממשית בביטחון ישראל משידוריהם של ערוצים זרים משטח המדינה. יו"ר הוועדה לענייני ביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל, ציין כי "החוק שומר על האיזון הראוי בין הגנה על ביטחון המדינה לבין חופש הביטוי והעיתונות".

מנגד, ח"כ מנסור עבאס מהאופוזיציה טען כי "אי אפשר לחסום רשת כמו אל-ג'זירה מצד אחד ומצד שני להשתמש בה להצגת העמדות שלך". דבריו באים על רקע החששות כי החוק מכוון במיוחד כלפי רשת הטלוויזיה אל-ג'זירה.

שר התקשורת שלמה קרעי, שקידם את החוק, הדגיש כי "אל-ג'זירה משמשת כזרוע תעמולה של חמאס ומעודדת מאבק מזוין נגד ישראל. קיבלנו כלי יעיל לפעול נגד אלו שמשתמשים בחופש העיתונות כדי לפגוע בביטחון".

ראש הממשלה נתניהו הוסיף כי "אל-ג'זירה פגעה בביטחון ישראל, השתתפה באופן פעיל בטבח ה-7 באוקטובר, והסיתה נגד חיילי צה"ל. הגיע הזמן לסלק את השופר של החמאס מהמדינה שלנו". נתניהו הצהיר כי בכוונתו לפעול מיד על פי החוק החדש לסגירת ערוץ אל-ג'זירה בישראל.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו