יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

הנשיא הרצוג קרא לאו"ם לפעול יותר להגדלת הסיוע ההומניטרי בעזה

נשיא המדינה יצחק הרצוג תדרך הבוקר את השגרירים בישראל בנוגע למצב בעזה והדגיש כי ישראל מוכנה לקיים הפוגה נוספת לשחרור החטופים

18:31 ,19/12/23
אבי קנר,
קרדיט: אבי קנר,
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

נשיא המדינה יצחק הרצוג ערך היום (ג') תדרוך מיוחד לשגרירים הזרים בישראל, במקום קבלת הפנים המסורתית לרגל השנה החדשה. התדרוך התקיים על רקע הלחימה בין ישראל לבין ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

הנשיא פתח והודה למדינות ולמנהיגים הפועלים לשחרור השבויים והחטופים מידי חמאס, וקרא להם להמשיך ולהפעיל לחץ בנושא זה.

הרצוג ציין כי בקרב החטופים ישנם מקרים הומניטריים רבים, ובכלל זה תינוקות, נשים, קשישים, חולים ופצועים. על כן יש דחיפות מיוחדת לפעול לשחרורם.

הנשיא חזר והדגיש כי ישראל מוכנה לאפשר הפוגה הומניטרית נוספת ולספק סיוע נרחב לעזה, על מנת לקדם את שחרור החטופים. עם זאת, הדגיש הרצוג, האחריות המלאה לכך מוטלת על הנהגת חמאס בראשות סינוואר.

הנשיא הבהיר כי ישראל אינה במלחמה עם העם הפלסטיני, אלא עם ארגון הטרור חמאס שהוא האויב. עם זאת, ישראל נוקטת בכל האמצעים האפשריים על פי המשפט ההומניטרי הבינלאומי כדי לספק סיוע הומניטרי לתושבי עזה.

בהקשר זה ציין הנשיא את היוזמה האמירתית להקים בתי חולים שדה בעזה, וקרא למדינות נוספות ללכת בעקבות היוזמה הזאת. עם זאת, הנשיא הדגיש כי ניתן ורצוי להגדיל באופן משמעותי את היקף הסיוע ההומניטרי דרך מעבר הסחורות בכניסה לעזה.

הרצוג קרא לאו"ם ולשותפיו להגביר מאמצים ולנצל את מלוא הקיבולת של המעבר במכסה יומית של 350 משאיות, במקום 125-100 כיום. "הכישלון מצוי בידי האו"ם ושותפיו", אמר.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

תגובה אחת
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. david david הגיב:

    הרצוג נפל על הראש?

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו