יום ראשון, 06/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

היערכות לחירום בצפון: בדיקות אזעקה בטבריה

פיקוד העורף יערוך היום בדיקות צופרים בטבריה ופוריה עילית. התרגיל נועד להכין את התושבים להסלמה אפשרית בצפון.

08:44 ,08/07/24
שאטרסטוק
קרדיט: שאטרסטוק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

העיר טבריה והאזור הסובב אותה ממשיכים להיערך לאפשרות של הסלמה משמעותית בגבול הצפון. כחלק מההיערכות הזו, הודיע היום (יום שני) דובר צה"ל כי פיקוד העורף יערוך בדיקות צופרים במרחב העיר טבריה ובמרחב היישוב פוריה עילית.

על פי ההודעה, בדיקות הצופרים יתקיימו בשני מועדים שונים במהלך היום. בשעה 10:05 תיערך בדיקה במרחב העיר טבריה, ובשעה 12:05 תיערך בדיקה נוספת במרחב היישוב פוריה עילית. פיקוד העורף מדגיש כי מדובר בבדיקות שגרתיות, אך חשיבותן גוברת לאור המתיחות המתמשכת בגבול הצפון.

חשוב לציין כי במקרה של התרעת אמת במהלך הבדיקות, תישמע אזעקה עולה ויורדת נוספת. זאת כדי להבדיל בין תרגיל לבין אירוע אמת. במקביל לצופרים, תופץ התרעה גם ביישומון פיקוד העורף ובאמצעי התרעה משלימים, כדי להבטיח שכל התושבים יהיו מודעים למצב.

ההחלטה לערוך בדיקות צופרים באזור טבריה מגיעה על רקע ההערכות כי ישנה אפשרות להסלמה משמעותית בגבול הצפון. בחודשים האחרונים, מאז פרוץ המלחמה בעזה ב-7 באוקטובר, נרשמו מספר אירועי ירי וחילופי אש בין צה"ל לבין ארגון חיזבאללה לאורך הגבול עם לבנון.

טבריה, הממוקמת לחופי הכנרת, נמצאת בטווח הטילים של חיזבאללה. למרות שהעיר לא ספגה פגיעות ישירות במהלך העימותים האחרונים, הרשויות המקומיות וכוחות הביטחון נערכים לכל תרחיש אפשרי. בדיקות הצופרים הן חלק ממערך ההיערכות הכולל, שמטרתו להבטיח את מוכנות התושבים והרשויות למקרה של הסלמה.

ראש עיריית טבריה, בועז יוסף, התייחס לבדיקות הצופרים ואמר: "אנחנו לוקחים את המצב הביטחוני ברצינות רבה. הבדיקות האלה הן חלק חשוב מההיערכות שלנו לכל תרחיש. אני קורא לתושבים להישמע להנחיות פיקוד העורף ולהכיר את מיקום המרחבים המוגנים הקרובים אליהם."

תושבי האזור מגיבים בצורה מעורבת לבדיקות הצופרים. מחד, ישנה הבנה לגבי חשיבות ההיערכות. מאידך, הדבר מעורר חששות בקרב חלק מהתושבים. "זה מזכיר לנו שאנחנו חיים תחת איום מתמיד," אמרה רחל כהן, תושבת טבריה. "אבל אני מעדיפה שנהיה מוכנים. זה נותן תחושת ביטחון מסוימת."

פיקוד העורף מדגיש כי בדיקות הצופרים הן חלק משגרת ההיערכות הלאומית לחירום. מטרתן לוודא את תקינות מערכות ההתרעה ולהרגיל את האוכלוסייה לשמע האזעקה. בנוסף, הבדיקות מאפשרות לאתר תקלות ולתקנן מבעוד מועד.

במקביל לבדיקות הצופרים, הרשויות המקומיות באזור טבריה ממשיכות בפעולות היערכות נוספות. אלה כוללות בדיקה ושיפוץ של מקלטים ציבוריים, הדרכות לצוותי החירום המקומיים, ופעולות הסברה לתושבים על התנהגות נכונה בזמן חירום.

ההיערכות בטבריה ובאזור כולו משקפת את המצב המורכב בגבול הצפון. בעוד שישראל ממשיכה במערכה בעזה, קיים חשש מתמיד מפתיחת חזית שנייה בצפון. חיזבאללה, הנתמך על ידי איראן, מחזיק במאגר גדול של טילים ורקטות המאיימים על צפון ישראל.

בשבועות האחרונים, התרחשו מספר אירועים שהגבירו את המתיחות באזור. ביניהם, ירי רקטות מלבנון לעבר שטח ישראל, ותקיפות של חיל האוויר הישראלי על יעדי חיזבאללה בדרום לבנון. למרות זאת, שני הצדדים נמנעו עד כה מהסלמה משמעותית.

בתוך כך, תושבי טבריה והסביבה מנסים לשמור על שגרת חיים ככל האפשר. העיר, המהווה מוקד תיירותי חשוב, ממשיכה לקבל מבקרים, אם כי בכמויות קטנות יותר מהרגיל. בעלי עסקים מקומיים מדווחים על ירידה בפעילות הכלכלית, אך מביעים תקווה שהמצב יתייצב בקרוב.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל חי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו