יום שלישי, 02/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

האסיפה הדרמטית בויז'ניץ: כל הפרטים ודברי הרבי

אלפים התקבצו אמש (יום שלישי) בביהמ"ד ויז'ניץ בב"ב ל"אסיפה סודית" שקרא הרבי | באסיפה הורה האדמו"ר שכל חסיד יתרום 4,000 עבור מוסדות החסידות

17:47 ,10/01/24
בחצרות הקודש
קרדיט: בחצרות הקודש / הכינוס הענק אמש בבני ברק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

במוצאי שבת קודש שעעל"ט, קרא מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א לכל קהל חסידי ויזניץ', וידידים ואוהדים, להתכנס ביום שלישי, אמש, לאסיפה כללית כדי לדון ולשוחח בעניינים העומדים על הפרק ואשר נוגעים לכלל חסידי ויזניץ.

"יש לי נושא אישי" היו אלו מילים שטלטלו את כל השומעים, "אני רוצה לשוחח עם הציבור על ה'אישי'. יש לי הרבה ידידים, אני צריך לשוחח איתם". קול גדול ולא יסף. הרבי מפרט מקצת מקהילות הקודש בענוות חן, הלבבות רוטטים. המסר חד וברור, הרבי רוצה את כ-ל החסידים אצלו ביום שלישי.

המונים נהרו אמש לביהמ"ד הגדול בקרית ויזניץ, אשר התמלא עד אפס מקום והמונים גדשו אף את היציעים והרחבה הסמוכה. כדי לשמוע את אשר בפי מרן האדמו"ר שליט"א.

האדמו"ר שליט"א פתח בדברים כאובים שיצאו משיתי לבו הטהור, על המצב הקשה השורר בארה"ק מאז יום שמחת תורה, כאשר דם אחינו בני ישראל נשפך כמים, מעמקי לבבו דיבר על הכאב הגדול על המוני הנרצחים על קידוש ה', המוני הפצועים הספונים בבתי החולים, וביותר השבויים בידי צר.

האדמו"ר שליט"א קרא להתחזק באמונה ובטחון בהשי"ת, ולא להפסיק לקוות לישועה במהרה, שכן תפקידו המרכזי של היהודי הוא להרבות בתפילה ובתחנונים להשי"ת שיושיע את בני ישראל.

האדמו"ר שליט"א הזכיר את דברי זקנו מרן בעל אמרי חיים זי"ע, לאחר השואה הנוראה, אז אמר על דברי התפילה "ותצילנו מכל גזירות קשות", קשות נהגית בשפת האידיש כ'קושיות', הגזירה המרכזית היא שיש לנו קושיות על הרבש"ע, ועל כך אנו מתחננים להצלה.

האדמו"ר שליט"א קרא להתחזק בשלום ובאחדות בין כל כלל ישראל, על שבטיו ופלגיו, להמעיט במחלוקת ולהתחזק באחדות גמורה. ובכך "לא מצא הקב"ה כלי מחזיק ברכה לישראל אלא השלום", ובזכות השלום תבוא הישועה במהרה.

עוד הרחיב האדמו"ר שליט"א בדבר חובת הידיעה הברורה שהכל מאיתו יתברך, שלא לומר ח"ו כוחי ועוצם ידי, "ועל כך יש להתריע מסכנת ההתמכרות לחדשות ולקווי תוכן, שלצד הסכנה בעצם ההתמכרות, פגיעתם רעה לחרדות מיותרות ולפחדים שאינם במקומם. הישועה בא תבוא" הזכיר מרן שליט"א.

בשלב זה, ביקש מרן שליט"א מכל קהל הקודש לומר פרקי תהלים לישועת כלל ישראל במהרה, פרקים כ', פ"ג, פרק
ק' כדי להודות להשי"ת על הישועה, ק"כ וקכ"א, ואחר פתח האדמו"ר שליט"א באמירת פרק ק"ל, פסוק בפסוק, בנוסח הימים הנוראים.

בסיום פרקי התהלים, פתח וגולל את תולדות הקמת בנין ביהמ"ד הגדול והקשיים הרבים בדרך, "לא למעני עשיתי זאת" אמר האדמו"ר, "כי אם שיהיה מקום לתורה ולתפילה ולחנך בו את צעירי הצאן, וב"ה זכינו שאלפי אחינו בני ישראל קונים בו תורה ודעת".

הרבי שליט"א הזכיר בכאב את החובות העצומים שהשתרגו על צווארו מאז הקמת הבנין, דבר המעמיד בסכנה עצומה את כלל מוסדות התורה והחינוך ואלפי עמלי התורה אשר לומדים תורה מתוך הדחק ומגינים בגופם
על כלל ישראל.

האדמו"ר שליט"א גולל את תולדות התלאות אשר עברו זקנו מרן בעל "אמרי חיים" ובעל "ישועות משה" בהקמת מוסדות ויז'ניץ. וקרא למגבית מרכזית ועולמית להשתתפות הקהל בגמר בנין ביהמ"ד.

"נותרו מהקמת הבנין חובות בסך 24 מליון דולר, אשר עולות להון תועפות מדי חודש בחדשו בכספים בסך מאות אלפי ש"ח ההולכים לטמיון, וסכנה גדולה מרחפת על כלל חסידי ויז'ניץ. ואין לאל ידי לשאת עוד את המשא הכבד הלזה".

"על כן אני מבקש מכל אוהביי וידידיי ואנ"ש בכל מקומות מושבותיהם, להטות שכם ולסייע לי, לכה"פ בסך מינימום של 4,000 שקלים, וכל המרבה ומוסיף עליהם כהנה וכהנה הרי זה משובח. ובחו"ל יתן כל אחד סך 2,000 דולר לכל הפחות".

"ובקשתי כי רבני הקהילות דאנ"ש בכל מקומות מושבותיהם, ועמם כלל עסקני בית ויזניץ, הקהילות והמוסדות בכל אתר ואתר, יתגייסו בכל כוחם ומרצם להצלחת מגבית זו, ובל יפקד איש מכך". והרעיף מברכות קדשו על כל אחד שיטה שכמו לעת כזאת, להצלחה בכל העניינים ברו"ג.

בסיום דבריו, הזכיר הרבי את דברי ה"תנא דבי אליהו" כי בבנין ביהמ"ד בארץ ישראל זוכים לישועת כלל ישראל בארה"ק וברך לישועת כלל ישראל במהרה.

קרדיט: באדיבות המצלם

קרדיט: באדיבות המצלם

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

8 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. דובי הגיב:

    איך הולך להם עם המציינג?

    1. נראלי נגמר השיגו מיליונים. האדמו"ר מויז'ניץ – מגייס כספים מומחה

      1. מאיר הגיב:

        הוא לוקח אחוזים ?

  2. יצחק דוידי הגיב:

    תמונה מטורפתתתת

  3. ציון גבריאלי הגיב:

    אני אוהב את הקהילתיות שלהם נראה רב ליטאי אומר דבר כזה וכולם מבצעים…

  4. יודי הגיב:

    חזקה עליהם שיתנו את מה שהורה להם רבם, כל הכבוד על המשמעת שלהם

  5. רחלי הגיב:

    ומה עושה חסיד שלא מסוגל לסגור את החודש???? מיניין יביא את הסכום הזה?

    1. טוביה הגיב:

      בדיוק.. המצב בעם ישראל לא פשוט כלל וכלל וזהו סכום נכבד מאוד

כתבות נוספות של ראש הישיבה
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו