יום שני, 01/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

בקבינט המלחמה: נתניהו הנחה להמשיך במו"מ להשבת החטופים

קבינט המלחמה התכנס בעקבות פרסום סרטון חטיפת התצפיתניות מנחל עוז, והנחה להמשיך במו"מ להשבת החטופים. מקור מצרי מדווח על מגעים לחידוש המו"מ

08:11 ,23/05/24
לעמ
קרדיט: לעמ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

קבינט המלחמה קיים הלילה (בין רביעי לחמישי) דיון בסוגיית השבת החטופים, זאת ברקע פרסום הסרטון המצמרר של חטיפת התצפיתניות מהבסיס בנחל עוז במתקפת ה-7 באוקטובר. 

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתום הדיון כי "קבינט המלחמה הנחה את צוות המו"מ להמשיך את המשא ומתן להשבת החטופים". ההחלטה להמשיך במו"מ באה לאחר התייעצויות ממושכות והערכת מצב של כל הגורמים הרלוונטיים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את האלוף במיל' ניצן אלון, אחד ממובילי המשא ומתן, להניח הצעה קונקרטית ברוח ההצעה שהציעה מצרים בתחילת החודש. ההצעה המצרית, שלא נדחתה על הסף על ידי חמאס, נתפסת כהזדמנות אפשרית להתקדמות.

בתוך כך, מקור מצרי אמר לעיתון פרו-קטרי כי בכירים במצרים החלו במגעים לחידוש המשא ומתן בין ישראל לחמאס. המקור ציין כי ישנם מפגשים שבועיים בין משלחות ישראליות למצרים, העוסקים בהסכמים הביטחוניים ובפתיחה מחדש של מעבר רפיח. המגעים הללו כוללים דיונים בנוגע לפתרון בעיות ביטחוניות ולוגיסטיות הקשורות למצב המתוח.

המעורבות המצרית היא חלק חשוב מהמאמצים הבינלאומיים להחזיר את החטופים. מצרים, המצליחה לשמור על קשרים טובים עם שני הצדדים, ממלאת תפקיד מרכזי בתיווך בין ישראל לחמאס.

פרסום הסרטון המצמרר של חטיפת התצפיתניות מנחל עוז מחזק את הדחיפות במשא ומתן. התמונות הקשות והתחושות הכבדות שנגרמות לציבור הישראלי ולמשפחות החטופים מציבות את הממשלה בפני אתגר עצום.

למרות האתגרים, ההנחיה להמשיך במו"מ מהווה צעד חשוב למען פתרון המשבר. האלוף במיל' ניצן אלון, שתפקידו להוביל את המו"מ, עובד על גיבוש הצעה שתהיה מקובלת על שני הצדדים.

התקווה היא שהמאמצים המשותפים של ישראל ומצרים יישאו פרי ויביאו לשחרור החטופים. הציבור הישראלי עוקב בדריכות אחרי ההתפתחויות ומקווה לשובם של יקיריהם בשלום.

קבינט המלחמה מבהיר כי הוא ימשיך לפעול בנחישות כדי להשיג את המטרה, תוך שמירה על בטחון ישראל ותיאום עם גורמים בינלאומיים ומקומיים. המו"מ הצפוי עשוי להוביל לתוצאות חיוביות, אך דרושות סבלנות ואורך רוח כדי להגיע לפתרון המיוחל.

כמו כן, על הממשלה והציבור להמשיך ולתמוך במשפחות החטופים ולעקוב אחר התקדמות המו"מ. המעורבות המצרית ושתוף הפעולה האינטנסיבי הם חלק בלתי נפרד מהמאמצים להחזיר את החטופים הביתה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו