יום שלישי, 06/08/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

ביטול חוק האזרחות: הליכוד מזהיר מהשלכות חמורות

הליכוד מגיב בחריפות להחלטת בית המשפט העליון שהוציא צו על תנאי העלול להוביל לביטול חוק האזרחות והכניסה לישראל

21:14 ,11/07/24
ללא
קרדיט: ללא
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

תשעה חודשים לאחר שמחבלי חמאס יחד עם פלסטינים נוספים מרצועת עזה פלשו לישראל, רצחו, שרפו, אנסו וחטפו את בנינו ובנותינו, בית המשפט העליון קיבל את העתירה של ארגון השמאל הקיצוני "המוקד" והוציא צו על תנאי שיכול להוביל לביטול חוק האזרחות והכניסה לישראל.

החלטה זו התקבלה בזמן שלוחמי צה"ל עדיין נלחמים ברצועת עזה, בצפון ובאיו"ש, במאמץ להגן על תושבי ישראל ולשמור על ביטחונם. החלטת בית המשפט העליון עוררה תגובות חריפות מצד הליכוד, שראה בה סכנה מוחשית לביטחון המדינה.

דובר הליכוד הצהיר כי משמעות ביטול החוק היא שאותם אנשים שלקחו חלק במתקפות של שביעי לאוקטובר ואלו שתומכים בהם, יוכלו להתחתן עם תושבי ישראל ולקבל אישור תושבות במדינה ואף זכויות סוציאליות, מכספי משלם המיסים הישראלי. הדובר הוסיף והשווה את המצב הפוטנציאלי לאחותו של רב המרצחים איסמעיל הנייה, אשר זכתה לתושבות וזכויות סוציאליות בישראל למרות מעשיו.

לדברי הליכוד, מערכת המשפט חייבת להתגייס למערכה ולהגן על הזכות הבסיסית של אזרחי ישראל לחיות בביטחון, ולא להעניק "זכויות" לאלו שמבקשים להשמיד את המדינה. דובר המפלגה הצהיר כי החלטת בית המשפט עלולה להוות תקדים מסוכן שמערער את יסודות הביטחון של המדינה ואת יכולתה להגן על אזרחיה.

הביקורת של הליכוד מצטרפת לקריאות נוספות מצד מפלגות הימין והמרכז, המזהירות מפני השלכות חמורות אם החוק יבוטל. הם מציינים כי החוק הקיים נועד להגן על המדינה מפני חדירה של גורמים עוינים ויצירת מצבי חירום נוספים, והסרתו תסכן את כל המאמצים הביטחוניים שהושקעו עד כה.

הליכוד קורא לראש הממשלה, לשר הביטחון ולחברי הכנסת מכל המפלגות לפעול בנחישות נגד החלטת בית המשפט ולשמור על חוק האזרחות והכניסה לישראל בתוקפו הנוכחי. הדובר ציין כי ביטחון המדינה ואזרחיה צריך להיות בעדיפות ראשונה, והפקרת השטח בנוגע לחוק זה עשויה להיות בלתי הפיכה.

המתח בין הרשויות השונות הממשלה, הכנסת ובית המשפט עולה על רקע ההחלטה הזו, וישנה תחושה של דחיפות לפעול באופן מיידי על מנת להגן על האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל. הליכוד קרא לכלל הציבור להיות מודעים למצב ולהפעיל לחץ על הנציגים הנבחרים כדי להבטיח שהחוק לא יבוטל.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו