יום שלישי, 21/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

בחמאס הגיבו לעסקת השבויים בדרישות משלהם; ישראל "בלתי אפשרי"

ארגון הטרור חמאס מסר היום (ג') את תגובתו להצעה להסכם חילופי שבויים ועצירים עם ישראל, שהועברה בתיווך מצרים וקטאר

21:07 ,06/02/24
ללא
קרדיט: ללא
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ארגון הטרור חמאס מסר היום (ג') את תגובתו להצעה להסכם חילופי שבויים ועצירים עם ישראל, שהועברה בתיווך מצרים וקטאר. חמאס אמר כי התייעץ עם הנהגת הארגון ועם סיעות ההתנגדות בטרם מסר את תשובתו למתווכים.

קטאר אישרה כי קיבלה את תגובת חמאס להצעה ואמרה שלא תפרט את תוכן התגובה בשל רגישות הנושא. אולם ראש ממשלת קטאר ציין כי מדובר בתגובה "חיובית באופן כללי". גם משרד החוץ האמריקאי מסר כי התקבלה תגובה ראשונית חיובית מחמאס.

מנגד, גורמים בישראל אמרו כי למרות שלכאורה חמאס הסכים למסגרת ההצעה, בפועל הוא העמיד תנאים שאינם אפשריים מבחינת ישראל. לכן, למעשה תגובת חמאס שקולה לסירוב. ישראל הודיעה שלא תפסיק את המבצע הצבאי בעזה בשל התנאים הבלתי אפשריים.

בהודעה שפרסם חמאס נאמר כי תגובתו להצעה היא ברוח חיובית, וכי הוא רואה בהזדמנות להביא להפסקת אש קבועה, סיום הלחימה והסרת המצור על עזה. עם זאת, הארגון דורש כי עסקת השבויים תבטיח גם סיוע הומניטרי ושיקום לרצועה.

ישראל מצידה אינה מוכנה להסכים להפסקת אש ללא תנאים, ובוודאי שלא להסרת המצור על עזה. היא רואה בכך ויתור משמעותי לחמאס שיאפשר לו להתעצם מבחינה צבאית. לכן, עמדתה היא שהלחימה תימשך במקביל למשא ומתן, ותיפסק רק כאשר יושג הסדר כולל שיענה על צרכי הביטחון של ישראל.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו