יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

בג"ץ ביטל את הדחת יו"ר דירקטוריון דואר ישראל בהחלטה חריגה

בג"ץ קבע פה אחד כי העתירה נגד החלטת השרים קרעי ואמסלם להדיח את יו"ר דירקטוריון דואר ישראל מישאל וקנין - התקבלה, וההחלטה בטלה.

13:34 ,07/03/24
דוברות הרשות השופטת
קרדיט: דוברות הרשות השופטת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בית המשפט העליון קבע היום (חמישי) פה אחד כי העתירה שהוגשה נגד ההחלטה להדיח את מישאל וקנין מתפקידו כיו"ר דירקטוריון חברת דואר ישראל – מתקבלת, ובכך ביטל את החלטתם של שר התקשורת שלמה קרעי והשר לשיתוף פעולה אזורי דודי אמסלם בנושא. פסק הדין החריג התקבל למרות המלצת השופטים כבר לפני כחודשיים לשרים למשוך את העתירה.

השרים קרעי ואמסלם ביקשו להדיח את וקנין מתפקידו כבר לפני יותר מחצי שנה, בשל טענות לכשלים חמורים לדבריהם בהתנהלות הארגון תחת ניהולו. אך היועצת המשפטית של הממשלה סירבה להגן על ההחלטה בבג"ץ וראתה בה "אירוע תקדימי" שמעלה "שאלות משפטיות עקרוניות".

בתגובה לפסק הדין התקיף שר התקשורת קרעי את בג"ץ בחריפות רבה. לדבריו, מדובר ב"הפרה יסודית היורדת לשורש המשטר הדמוקרטי", שכן בג"ץ "לוקח את הסמכות לעצמו ומשאיר את האחריות על נבחרי הציבור".

"כשתהיה קטסטרופה בשירותי הדואר וראשי רשויות יעתרו לבג"ץ בגלל חרפת השירות לציבור, בג"ץ יבקש את תגובת שר התקשורת ויאשים את ביבי", אמר קרעי בתגובתו הנוקבת.

עם זאת, קרעי הבהיר כי למרות החלטת בג"ץ ש"מביאה למצב של 'איש הישר בעיניו יעשה' וההפקרות הקיימת", משרד התקשורת בראשותו ימשיך "לשרת את הציבור ולפעול לשיפור השירות".

הביקורת החריפה של השר על בג"ץ נוגעת להחלטה שבג"ץ לוקח לידיו סמכויות שבתחום הרשות המבצעת, תוך הפרה של עקרון הפרדת הרשויות והיפוך יחסי הגומלין שבין הרשות השופטת לרשות המבצעת. יתרה מזו, לטענתו בג"ץ משאיר את האחריות להשלכות ההחלטה בידי השרים הנבחרים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו