יום רביעי, 22/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

ארצות הברית שלחה ספינה לבניית נמל זמני בעזה לסיוע הומניטרי

פחות מ-36 שעות לאחר נאומו של ביידן, יצאה ספינה צבאית אמריקנית מווירג'יניה לכיוון המזרח התיכון כדי להקים את הנמל הזמני לסיוע הומניטרי בעזה.

09:39 ,10/03/24
U.S. Central Command
קרדיט: U.S. Central Command
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בתנועה מהירה ומדהימה בזריזותה, צבא ארה"ב יוצא כבר לדרך ליישום הנחיית הנשיא ביידן להקמת נמל זמני מול חופי רצועת עזה שדרכו יועבר סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה.

לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, הספינה "גנרל פרנק ס. בסון" של הצי האמריקני יצאה מהבסיס הימי בנורפולק שבמדינת ווירג'יניה, בתוך פחות מ-36 שעות בלבד מרגע שביידן נשא את נאומו המפורסם על "מצב האומה" ובו הכריז על כוונתו להקים רציף ימי כאמור.

ממפקדת פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) נמסר כי הספינה אכן יצאה לדרכה לכיוון המזרח התיכון, כדי להוביל את מבצע הקמת המתקן הזמני מול חופי עזה. דובר המפקדה הוסיף כי הספינה נושאת כלי ציוד וחומרים הנדרשים להקמה מהירה של הנמל הארעי.

לפי ההנחיות שנתן ביידן בנאומו, נמל זה אמור לאפשר להכניס לעזה "כמות עצומה של סיוע" דרך הים, ללא צורך בשיתוף פעולה מצד הרשות הפלסטינית או ישראל. הנשיא האמריקני הבהיר שלא יהיו חיילים אמריקנים על הקרקע ברצועה, אך כן יופעלו כוחות לבנות ולהפעיל את המתקן הימי הזמני.

מטרת הרציף הימי היא להגביר משמעותית את זרימת הסיוע ההומניטרי הנכנס לרצועה – מזון, תרופות, מים וציוד רפואי. לפי דיווחים, הסיוע הראשוני הצפוי להגיע דרך המתקן יסופק על ידי איחוד האמירויות, וייבדק בנמל לימסול בקפריסין לפני שייפרק לעזה.

בישראל הופתעו ממהירות התגובה האמריקנית, אך יחד עם זאת ציינו כי המהלך יכבד את ההחלטות הריבוניות שיקבלו בנוגע להפעלתו. גורמים במערכת הביטחון הבהירו כי לא יאפשרו לארגוני הטרור לנצל את הנמל הזמני למעבר אמצעי לחימה.

U.S. Central Command

קרדיט: U.S. Central Command

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו