יום שישי, 20/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

ארה"ב מאבדת תקווה: הפסקת אש בעזה לא צפויה בקרוב

גורמים אמריקאים מאבדים תקווה להסכם בין ישראל לחמאס לפני תום כהונת ביידן. חמאס מונע התקדמות עם דרישות סותרות.

08:17 ,20/09/24
דובר צה
קרדיט: דובר צה"ל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

לאחר חודשים של תקוות ודיווחים על הפסקת אש אפשרית בין ישראל לחמאס, המצב כעת נראה קודר מתמיד. בכירים בארצות הברית מודים כי הסיכויים להגיע להסכם בין הצדדים לפני סיום כהונתו של הנשיא ג'ו ביידן הולכים ומתרחקים. למרות המאמצים הנמשכים מצד הממשל האמריקאי, נראה כי הפערים הגדולים בין הצדדים מונעים את ההתקדמות המיוחלת.

גורם אמריקאי מסר כי הממשל ממשיך בניסיונותיו להביא להסכם, אותו הוא רואה כדרך היחידה לסיים את המלחמה בעזה ולעצור את הסכסוך המתפתח בין ישראל לחיזבאללה. אך למרות המאמצים, בכירים בבית הלבן, במחלקת המדינה ובפנטגון מסכימים כי המסגרת הנוכחית של השיחות לא תביא להסכם.

"אין שום הסכם קרוב, ואני לא בטוח שאי פעם יהיה," אמר גורם בממשל ל"וול סטריט ג'ורנל". התחושה בממשל האמריקאי היא שחמאס אינו מראה נכונות אמיתית להתקדם במו"מ, למרות שהושגו הבנות חלקיות על חלק מהדרישות.

הפערים בין הצדדים נובעים ממספר גורמים עיקריים: ראשית, דרישות חמאס לשחרור מספר רב של אסירים פלסטינים מהכלא הישראלי, כאשר ישראל מסרבת לקבל את המספר או התנאים המוצעים. בנוסף, ההסלמה בגזרה הצפונית עם חיזבאללה, בעיקר בעקבות פיצוצי מכשירי הקשר בשטח לבנון, מסבכת את המצב ומעלה חשש שהמצב עלול להתדרדר גם בגבול הצפוני של ישראל.

ככל שהשיחות נמשכות, בארצות הברית מביעים תסכול גובר מהתנהלות חמאס. לפי גורמים המעורבים במו"מ, "חמאס מעלה דרישות חדשות ואז מסרב לאשר את התנאים גם לאחר שישראל וארה"ב מקבלות חלק מהן". מתווכים מביעים תסכול רב מהתנהלות זו, כשהם מתארים אותה כחוסר רצינות מצד חמאס בנוגע להשלמת העסקה.

בשל האווירה העכורה, המצב הנוכחי בממשל ובמזרח התיכון קודר בהרבה מזה שהיה בחודשים האחרונים. "אין שום סיכוי שזה יקרה עכשיו, כולם מחכים לראות מה יקרה בבחירות הקרובות," אמר גורם ערבי ל"וול סטריט ג'ורנל". הבחירות בארה"ב מייצרות תחושת חוסר ודאות, כאשר התוצאה שלהן עשויה לקבוע את המדיניות האמריקאית הבאה במזרח התיכון.

בינתיים, הן בישראל והן בממשל האמריקאי מכירים בכך שהפערים בין הצדדים גדולים מדי ושאין אפשרות לראות פתרון באופק הקרוב.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו