יום שלישי, 07/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

ארה"ב החלה תכנית לבנות את המזח הימי מול חופי עזה להעברת סיוע

ארה"ב והצבא הודיעו רשמית על התחלת בנייתו של מזח ימי זמני מול חופי רצועת עזה, במטרה להעביר כמויות גדולות של סיוע הומניטרי לתושבים.

10:09 ,26/04/24
פיקוד מרכז של צבא ארה"ב
קרדיט: פיקוד מרכז של צבא ארה"ב
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

 

כחודש וחצי לאחר שהנשיא ביידן הכריז על כוונתו להקים מזח ימי זמני מול חופי עזה, דובר הפנטגון הודיע אמש (חמישי) כי ארה"ב החלה באופן רשמי בבניית המתקן. המטרה המוצהרת של המהלך היא להעביר סיוע הומניטרי בכמויות גדולות יותר דרך הים אל תושבי הרצועה.

מצידו, דובר צה"ל מסר כי "צה"ל, באמצעות מתפ"ש, אישר את היוזמה החדשה של ציר לוגיסטי ימי לחופי עזה, בהובלת פיקוד המרכז האמריקאי (CENTCOM). יוזמה זו תייעל ותרחיב את הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועה". כמו כן, צוין כי כוחות צה"ל יספקו תמיכה לוגיסטית וביטחונית לפרויקט המשותף, שיכלול בניית רציף צף זמני להעברת המטענים.

סוכנויות תקשורת ערביות פרסמו תיעוד של ספינה אמריקנית המגיעה אל חופי הרצועה עם הציוד הדרוש להקמת "המזח הצף", כפי שכונה. צה"ל הבהיר כי "ההשתתפות ביוזמה מדגישה את העבודה המשותפת עם ארגונים בינ"ל להכנסת סיוע לאוכלוסייה האזרחית בעזה".

בהודעתו לפני כחודש וחצי, אמר הנשיא ביידן כי המזח הזמני "יאפשר לכמות עצומה של סיוע להיכנס לרצועה מדי יום, מבלי שתידרש כניסה של כוחות אמריקאים לשטח". המהלך המשולב של וושינגטון וירושלים מבטא ניסיון למצוא פתרונות לוגיסטיים חדשים להנגשת סיוע לתושבי הרצועה הסגורה.

לא ברור כמה זמן תארך בנייתו של המתקן הימי הזמני וכיצד יופעל, אך בשלב זה הפרויקט צפוי להמשיך לקדם את שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל לארה"ב בכל הנוגע לטיפול במצב ההומניטרי ברצועת עזה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

תגובה אחת
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אם נזכה ואם נרצה, המזח הזה יהיה נמל ההגירה של כל העזתים לאירופה.

כתבות נוספות של אליעזר כץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו