יום שני, 08/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

אהרון ברק יוצא נגד הרפורמה במשפט "מוכן לעמוד מול כיתת יורים"

לאר שבשבוע שעבר הציג שר המשפטים החדש יריב ליון את הרפורמה במערכת המשפט, תקף השופט לשעבר אהרון ברק את התוכנית

21:23 ,07/01/23
דוברות אוניברסיטת חיפה
קרדיט: דוברות אוניברסיטת חיפה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

לאחר שבשבוע שעבר הציג שר המשפטים החדש יריב ליון את הרפורמה במערכת המשפט, יצא שופט בית המשפט העליון בדימוס, השופט אהרון ברק בראיונות בכלי התקשורת ותקף את התוכנית.

בריאיון ל'כאן 11' אמר : "השר לוין אסף את כל ההצעות הרעות שהציעו במשך השנים, חיבר אותן ביחד לאיזה שהיא שרשרת חונקת את הדמוקרטיה הישראלית. אין לך רעה גדולה מזו מהפיכה חוקתית. הדבר המקביל זה מהפיכה של טנקים. רואים בי אויב העם, חשבתי שאני משרת את העם. שאני עושה ככל יכולתי כדי שפסקי הדין שנתתי, אלפים, פסקי דין שמתחברים עם ההיסטוריה שלנו, עם הציונות שלנו, עם הביטחון שלו"

עוד הוסיף: "אני לא רואה את עצמי כאקטיביסט בכל מקרה, אני לא רואה את עצמי כשמרן. אז צר לי שאני הבאתי את.. שחושבים שאני  הבאתי הטלטלה הזו. אם היו חושבים שלהרוג אותי יפסיק את הטלטלה הזו, אני מוכן לעמוד בפני כיתת יורים".

השופט לשעבר התראיין גם בחדשות 12 ושם אמר כי "הרפורמה שעל השולחן היא חרוזי רעל, ישראל תהפוך לדמוקרטיה חלולה כמו בפולין והונגריה, נתניהו היה מוכן להודות במרמה והפרת אמונים, הוא קיבל רגליים קרות במהלך המגעים לעסקת טיעון וזו טרגדיה. אם היית עסקת טיעון רפורמת לוין לא היתה באה לעולם".

שר המשפטים יריב לוין הגיב לדברים ואמר: "איפה היה אהרן ברק כשבית המשפט לקח לעצמו סמכויות ורמס את הדמוקרטיה, ההצעות שלו להדברות זה תרגילי בזבוז זמן"

בלשכת ראש הממשלה הגיבו לדברים ואמרו כי "ראש הממשלה נתניהו מעולם לא הסכים להודות בעברות של מרמה והפרת אמונים, ואם היה מסכים לכך- כבר הייתה נחתמת עסקת טיעון מזמן והמשפט היה מסתיים. כל יום שעובר במשפט חושף את האמת וממחיש מדוע ראש הממשלה נתניהו סירב להודות בעבירות כלשהן."

השר למורשת הרב עמיחי אליהו אמר בתגובה "אהרון ברק רוקן את המילה דמוקרטיה מתוכן כשהוא מלביש עליה דיקטטורה שיפוטית. תוך שהוא בז לעם, פוגע בכח ההרתעה של חיילי צה"ל, מפלה לרעה את הציבור היהודי במדינת ישראל, ומבטל למעשה את המשמעות של המדינה כמדינה יהודית".

עוד הוסיף אליהו: "על החטא הזה אפשר להוסיף מנוי של מקורבים ומשפחה למשרות המשפט הבכירות. את הדמוקרטיה של ברק אנחנו רוצים לשנות על מנת לחזור לדמוקרטיה אמיתית".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

תגובה אחת
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. עקיבא מאשדוד הגיב:

    סליחה זה קצת באיחור רק 30 שנה היה יכול להועיל בצעד זה כשנתיים לפני שעלה לכס נשיא בית המשפט העליון. חבל
    אבל אם לא עשה זאת אז עכשיו כשהו חצי סנילי ודאי כבר אין שום תועלת אם יעשה כך.

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו