שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » דעות

בנט מחזק את המסורתיים…

הקב"ה מושיע את ישראל בחכמתו העליונה. האם לכן באה ממשלה רעה זו לעולם? - כדי שיהודים רחוקים יתחילו להגן על זהותם היהודית?

21:50 ,18/05/22
קרדיט: עין טובה שלומי שלמוני
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

גיל ססובר השתתף אמש בכנס השדולה לחיזוק ושימור הזהות היהודית בניצוחו של ח"כ אבי מעוז. הקשבתי לדבריו ולמרות שזו לא הפעם הראשונה שאני שומע דברים מעין אלו, בכל זאת אני מופתע שוב. התרגלנו שהיהדות מעניינת את הדתיים ושאחינו שחזותם אומרת 'חול' אינם מעוניינים. כך אנחנו הולכים בתחושה של מעט מבוכה. מחזיקים מפתחות לחכמה הנשגבה בעולם ולאושר העליון שהאדם יכול להגיע אליו, אבל מעטים הם הקופצים על הסחורה. כך במבט חיצוני.

גיל ססובר ריגש מאוד בדבריו. בין היתר הוא שאל מדוע אנשי כנסת הגדולה כתבו להעמיד תלמידים הרבה? מה פשר העמידה פה? והוא הסביר יפה, שכדי להעביר משהו לדור הבא צריכים בסיס איתן ומוצק. צריכים שורש של אמת ולכן לא החכמה הרבה של התלמידים משנה, אלא מידת החדירה שלה אל תוכם. האם הם 'עומדים' או 'מתנודדים'?

כשססובר אומר שאין יהודי 'חילוני' כי חול הוא מה שנדבק לנעלים ואילו יהודי הוא יהלום שצריך לנקות אותו, כפי שלימד הרבי מליובאויטש, יש לאמירה שלו, אולי משמעות עמוקה יותר ממה שהיינו חושבים. האמיתות הגדולות מתגלות בבית המדרש מתוך לימוד ועמל תורה, אבל לא תמיד אנחנו יודעים לראות את האמיתות במציאות. לא לכל אחד יש הזדמנות להיפגש ולא כל אחד גם זוכה לעיניים כאלה. אבל דבריו של ססובר באים מפיו של מי שלא צמח בעולם הדתי וכשהוא רואה ניצוץ וכשהוא מספר על גאוותו היהודית, הוא משקף מציאות ריאלית והיא כל כך מוארת ומעוררת תקוה.

דומני שעדיין אנחנו מנהלים דיאלוג סמוי מול הציונות החילונית שבנתה את הארץ. אנחנו עדיין מנהלים בראש ויכוחים עם הכופרים הגדולים ומנסים לשכנע אותם. עד כמה זה עוזר? כמה הצלחנו בכך?   לדעתי המתנה הגדולה שבנט נתן לעם ישראל היא בהתבהרות הערכית שהולכת ושוטפת אותנו. יותר ויותר אנשים מתחילים להבין שזהותם היהודית בסכנה. הם מתחילים להכיר בכך שאין מי שיציל אותם אם הם לא יתגייסו להתאהב מחדש. אם הם לא ידברו גאוותם היהודית ויפגינו אותה בעוצמה. אנשים כמו גיל ואשתו רוני מסמלים דור שלם שלא בא לריב אלא לשאוב מים מן המעינות. הם המעיינות שלהם כמו שהם שלנו וזה רשום על שמם בטאבו. במקום, או לצד השיח המתמיד עם האינטליגנציה החילונית, מוכרחים לייצר שיח פורה עם האינטליגנציה המסורתית. לעסוק בעצם הזהות. לטפח את הכבוד והחיבה לדת שלנו. יש המון יהודים שזה המזון שהם מצפים לו. זה המקום שהם מבקשים לעמוד עליו. יותר מאלף סימפוזיונים מלומדים – נדרש ניצוץ אחד שיבער.

גיל ססובר סיפר שכשהוא מגיע לשוחח עם ילדים בבתי ספר חילוניים על נושאים יהודיים הוא מזהה ניצוץ בעיניים. גם אצל הוריהם. האם אנחנו קולטים את הפוטנציאל? האם נדע להפיח אש בגחלים העוממות?

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

4 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אריה ידגר הגיב:

    מי אתה אהרון שכותב כזה יפה. לא שמעתי עליך מעולם. ומשתוקק לקרוא את תובנות החיים שלך. עלה והצלח

  2. מרדכי הגיב:

    קלעת בול על מה שחשבתי תמיד על הסיבה שה הביא את הממשלה הזו. אני שמח שאני לא היחיד שחושב ככה כנראה שה עשה זאת בשביל לקרב את הדתיים לייט…

  3. מוישי הגיב:

    אתה כותב בצורה מדהימה ..רמה גבוהה ותוכן מעניין ואיכותי .
    מהנה לקרוא את הטורים שלך

  4. שלמה חי הגיב:

    אני לגמרי מסכים. אמר לי את זה מישהו לאחרונה המשתיך למגזר הדתי. שבגלל הממשלה הנוכחית הם במגזר מבינים כמה חשוב שהמגזר החרדי והחרדלי ימשיך להיות עמוד השידרה של המסורת. כי הגם הם הדתיים מרגישים שזה הולך אחורה

כתבות נוספות של אהרון אגל-טל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו