שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

מכה לטראמפ: בית המשפט העליון פסל אותו מהתמודדות לנשיאות

בית המשפט העליון בקולורדו פסל אמש את מועמדותו של דונלד טראמפ לרוץ שוב לנשיאות ב-2024, בגלל מעורבותו במהומות הקפיטול. טראמפ "אערער לעליון"

08:43 ,20/12/23
לע
קרדיט: לע"מ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בית המשפט העליון במדינת קולורדו פסל הלילה את האפשרות שדונלד טראמפ יתמודד שוב על הנשיאות בבחירות 2024. הפסילה התבססה על התיקון ה-14 לחוקה האמריקנית, אשר מונע ממי שלקח חלק במרד כנגד הממשל לכהן כנשיא.

זאת, בעקבות מעורבותו של טראמפ במהומות הקפיטול ב-6 בינואר 2021, כשתומכיו פרצו באלימות למבנה הקונגרס בניסיון כושל למנוע את אישור בחירתו של ג'ו ביידן. טראמפ עודד אותם לכך בטענה שהבחירות "נגנבו".

בית המשפט הורה להסיר את שמו של טראמפ מרשימת המועמדים האפשריים להתמודדות בפריימריז הרפובליקניים בקולורדו. מחנה טראמפ הגיב בזעם להחלטה ואמר כי היא פסולה וניערער עליה מידית לבית המשפט העליון של ארה"ב.

זו הפעם הראשונה שעתירה לפסילת מועמדותו של טראמפ על בסיס המהומות, מתקבלת באחת המדינות. במדינות אחרות עד כה נדחו התביעות. אך החלטה זו עלולה ליצור תקדים משפטי שיאפשר פסילות דומות גם במקומות נוספים.

במהומות נהרגו 5 אנשים כולל שוטר שאיבד את הכרתו ומת יום לאחר מכן. למעלה מ-100 שוטרים ומאות מפרי הסדר נפצעו. מנהיג ארגון הימין הקיצוני Proud Boys נידון ל-22 שנות מאסר על תפקיד מרכזי בארגון המהומות.

פסילתו של טראמפ בקולורדו מעיבה מאוד על סיכוייו לחזור לבית הלבן, שכן זו מדינת מפתח עם מספר רב של אלקטורים. אם תתקבלנה החלטות דומות גם במדינות מתנדנדות אחרות, הרי שדרכו לניצחון בבחירות עלולה להיחסם לחלוטין.

כעת, עיני הציבור נשואות להחלטת בית המשפט העליון הפדרלי על הערעור, שתקבע האם טראמפ אכן יוכל להתמודד על כהונה נוספת בבית הלבן בעוד שנתיים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמחה קנר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו