יום שלישי, 21/05/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

טורקיה מטילה הגבלות יצוא על ישראל "סירבה להעביר סיוע לעזה"

טורקיה הודיעה כי היא מגבילה את היצוא לישראל ל-54 קטגוריות שונות, ביניהן ברזל, פלדה, ציוד בנייה ומכונות, בתגובה לסירוב ישראלי להעברת סיוע

11:26 ,09/04/24
שאטרסטוק
קרדיט: שאטרסטוק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בצעד חריף שמשקף את היחסים הרעועים בין טורקיה לישראל, הודיעה אנקרה כי היא מטילה הגבלות על יצוא של 54 קטגוריות שונות של מוצרים לישראל, עד להכרזה על הפסקת אש ברצועת עזה. ההגבלות יחולו על מוצרים כמו ברזל ופלדה, ציוד ומוצרי בנייה, מכונות ועוד.

ההחלטה על ההגבלות התקבלה לדברי משרד הסחר הטורקי לאחר שלטענתם ישראל דחתה את בקשתה של טורקיה להשתתף בהצנחת סיוע הומניטרי למגזר עזה. טורקיה, שתומכת בגלוי בחמאס ומנהלת יחסים טובים עם הארגון, שלחה לשם עשרות אלפי טונות של סיוע הומניטרי מאז תחילת המלחמה באוקטובר, אך לא השתתפה בהעברתו בפועל.

ההחלטה הטורקית להגביל יצוא מהווה הידרדרות נוספת ביחסים הרעועים בין אנקרה לירושלים, על רקע סוגיית עזה והתמיכה הטורקית בחמאס הקיצוני. יחסים אלה עברו תהפוכות בשנים האחרונות וכללו גם השהיית הסכמי סחר והפרה הדדית של שטחי יצוא.

מדינות המערב צופות בדאגה את הידוק הקשרים בין טורקיה, חברה בנאט"ו, לבין חמאס וזרועות הטרור השונות הפועלות ברצועה. עמדתה של ישראל היא כי הצנחות הסיוע חייבות להתבצע באופן מבוקר ובשיתוף עם גורמים רשמיים על מנת שלא לחזק גורמים עוינים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו